- Hjem
- Forum
- Gjør det selv
- Diy co2 til 28l?
Diy co2 til 28l?
Jeg har lyst til å prøve å tilføre litt CO2 til karet mitt! Ser litt ut som det trengs, for Hornblad-planta er skranten... Er det nødvendig å sjekke KH først?
Utfordringa er å gjøre det med så små utgifter som mulig siden jeg er fattig student! Holder det med en flaske, slange, vann, gjær og sukker, eller er jeg helt på tur nå? Reaksjonen vil jo danne CO2, og det vil jo gå gjennom slangen med mindre flaska lekker, men det kan jo bli vanskelig å kontrollere mengde? Kanskje bare ta lite så jeg er sikker..? Er knallgrønn på dette området... :p
Utfordringa er å gjøre det med så små utgifter som mulig siden jeg er fattig student! Holder det med en flaske, slange, vann, gjær og sukker, eller er jeg helt på tur nå? Reaksjonen vil jo danne CO2, og det vil jo gå gjennom slangen med mindre flaska lekker, men det kan jo bli vanskelig å kontrollere mengde? Kanskje bare ta lite så jeg er sikker..? Er knallgrønn på dette området... :p
Postet 01.03.09 kl 19:03
1,5 liters brusflaske med 300g sukker, ca8dl lunkent vann og en pakke med tørrgjær. Lag ett hull i korken som er litt mindre enn luftslangen, koble til luftestein i karet.
Total pris på ca 50Kr ,så har du råd til en Grandis også slik at du kan beundre planteveksten når du er ferdig
Kh trenger du ikke bekymre deg for.
Total pris på ca 50Kr ,så har du råd til en Grandis også slik at du kan beundre planteveksten når du er ferdig
Kh trenger du ikke bekymre deg for.
Postet 01.03.09 kl 19:11
Endret: 01.03.09 kl 19:13
Postet 01.03.09 kl 19:40
Postet 01.03.09 kl 21:00
Endret: 01.03.09 kl 21:01