Er det noe inni lystoppen til juwel?

Jeg har tenkt å montere moonlight under lystoppen i Rio-karet mitt, og for å kunne slå av og på tenkte jeg å sette inn en bryter.
Siden det er glass over alt ellers er det eneste stedet jeg kan bore og fikse noe i den nevnte toppen. Det passer forøvrig bra, for jeg skal lime fast katoden under selve toppen, og da er det greit å samle alle kabler på ett sted.

Er det noe inni toppen som jeg kan kødde til om jeg borer hull tvers gjennom?

Jeg skjønner jo at kabler til lysrørene går inni der, men om de ligger løst kan det løses med å bore forsiktig, kikke inni og legge kablene unna før man borer videre.
Er ikke bare kabler der inne, men hele strømstyringa til lysrøra også. Men etter hva jeg husker når jeg tok ut innmaten i min, så lå denne i midten. Så om du er forsiktig med å borre i kantene så burde det går bra.
Siden jeg ikke sitter ved siden av akvariet nå: hvor åpnet du toppen?
Hvis jeg kan gjøre det er det jo bare å merke av og bore akkurat der det passer best...
Vanilla Ninja
Siden jeg ikke sitter ved siden av akvariet nå: hvor åpnet du toppen? Hvis jeg kan gjøre det er det jo bare å merke av og bore akkurat der det passer best...

Det er ikke mulig å åpne det, uten å ødelegge plastkassa, armaturet ligger inni. Denne kassa er hel lima eller plastsveiset.
Glem det å bore og styre på med armaturet. Det vil bare skape mer problemer enn hva du ønsker.

Selv har jeg moonlight i mitt rio 240, da jeg limte kaldkatodene med akvarieslikon. Ledningene punktsilikonert slik at de ikke henger rundt, bryteren henger på baksiden, noe som ikke gjør noe da alt er koblet til timere.

Om kablene er på utsiden av armaturet gjør uansett ingenting, de kan ikke sees, og sålenge du henger dem skikkelig opp og alt er vanntett går alt fint
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap