Fare for lekasje?

Jeg har byttet en fuge i mitt 120L kar å lurte på hvor stor fare det er for en plutselig enorm lekasje/ at hele akvaret ryker? Eller starter alle lekasjer med små dråper over en periode, så jeg får en sjangse til å oppdage lekasjen og berge stua? satt å studerte fugen i går ( fylte karet med vann og sand i går ) og så små luft/vann(?) hull/bobler på siden av fugen, altså mellom glassplatene. er dette kritisk? hullene er kansje 2 - 3 mm lang, og det er ikke så mange. men ser også minjatyriske hull/bobler:P .

Skal også sies att karet sto til testing i 2-3 døyn i dusjen med max vann uten lekasje.

Hilsen gutt med paranoia
Plussmedlem
Det er sjeldent at karet ryker med et "smell".
Sannsynligheten er nok større for at det begynner å dryppe først.
takk for svar. har foresten en fluval 4+. lurer på om det ble litt overkill i en 120L..eller? er det normalt att sanda beveger seg litt? har blitt noen sanddyner nå :P
Jeg har også en fuval 4+ i min 120 liter og det fungerer bra. Du er sikret god gjennomstrømning hvertfall. =)
Haha ja det kan du godt si :P for å si det sånn, plantene ligger delvis sidelengs^^ Tror jeg skal sette på en dimmer på pumpa, om det ikke lager noen problemer? Ang fluval pumpene, er det når den grønne flow controll pinnen "forsvinner" at filteret bør renses?

Så også at jeg har en del riper i glasset, de er ikke veldig dype, og jeg la ikke merke til dem før jeg slo på lyset... Er det noen sjangser for at glasset kan sprekke? Husker på barneskole hvor mange advarsler vi fikk om att vinduet gikk til heden om vi brukte passeren vår på det liksom :P
Kan du ikke endre på utblåset?
Ja, når den grønne pinne detter ned så indikerer det at du bør rengjøre filteret.

Riper i glasset skal ikke føre til at glasset sprekker. Tror nok det glasset du har i akvariet er ganske mye sterkere enn de vinduene du hadde på barneskolen...
Einar
Kan du ikke endre på utblåset?

Har det på minimum... Har noen forresten peiling på hva jeg skal gjøre for at sand sneglene mine skal trives best mulig?? hva skal jeg "fòre" dem med osv.

Sjekka PH i sta å jeg har ca 7.5+.. noen raske råd for å få noe rundt 6? kansje uten å måtte kjøpe noe ?
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap