Diy hjørnefilter til en 530 liter, trenger tips og råd

Jeg har akkurat kjøpt et akvastabilkar på 530 liter (yeey :oD), og har lyst å lage et hjørnefilter, slik som dette

Trenger litt tips og råd her. Først og fremst, vil et slikt filter holde til en 530 liter?
Bør jeg satse på filtertykkelse på 10 cm ( 2 matter på 5 cm) eller holder det med 5 cm tykkelse?
Hvor stort bør "kammeret" bak blåfiltermatten være? Noen som har konkrete mål lengden mellom hjørne og glasslist, samt lengden på blåfiltermatten i forhold til dette?

Har en Eheim Compact+ 2000 pumpehode som jeg har planlagt å bruke i DIY hjørnet.

Da har jeg bestilt svart filtermatte fra Unimati i Danmark. Vurderer å bestille en Back to Nature slimline bakgrunn, men vet ikke om det går sammen med et hjørnefilter. Ikke skjønte jeg det modusystemet heller.... hehe.

Leste i en tråd noen brukte kabelkanaler i stedet for glasslister for å holde hjørnefilteret på plass. Det høres smart ut, hvis det er mulig å få tak i svarte kabelkanaler. Hvite kanter rundt et svart filter høres ikke bra ut i grunnen.
Ville heller brukt glasslister. Mye penere. Jeg bruker også svart filtermatte fra unimati. Den er pen.
Jeg går for Aquarock slimline bakgrunn på bakveggen og den ene kortveggen, men uttak av hjørnet der filtermatten skal stå. Tror kantene på bakgrunnen er nok til å holde filteret på plass. Hvis ikke blir det glasslister i tillegg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap