Hvordan kan jeg forbedre mine akvarier??

Hei
Ta en titt på profilen min og si hva jeg kan forbedre : )
Jeg blir kjempe glad for alle forslag!!
Javel, siden du spør så....

Jeg prøvde å kikke litt, men det var fryktelig uklare bilder pga tåkete vann og sånn på de bildene du har i profilen din? Først burde du kanskje legge ut noen bedre bilder, så man kan se skikkelig...?

Det neste jeg la merke til var at akvariene dine dessverre virker en smule overfyllte. Du har voldsomt med ciklide-arter i et og samme akvarium, for eksempel i 240 literen. Fem ciklide-arter i det karet, og den ene arten var en Malawi-ciklide! Den hører ikke hjemme i samme vannverdier som resten. Og jeg så, skrekk og gru, det er det ført opp 7 scalarer i den lille 54 literen din! Dette er en art som absolutt ikke hører hjemme i et så lite kar, selv om de er små enda.
En 85 liter har du også, og i den har du stappet Malawiciklider pluss diverse annet. Malawi trenger mye større akvarier enn det!

Fiskesammensetningene dine virker egentlig å være etter innfallsmetoden, at du kjøper en ny fiskeart eller ciklideart hver gang du ser en i butikken som du har lyst på. Uten å tenke på hva du kan tilby hjemme, eller å gi dem de vannverdiene de bør ha for å trives best.
Dette er dessverre fiskesupper uten like... Og ikke godt fiskehold.

Beklager å måtte si dette, men jeg regner med at du er forberedt på å høre sannheten når du spør etter forbedringer

skalarene går ikke i 54literen lengere, de er kommet oppi 240 literen.
85 literen er ute av drift
Litt om bildekvalitet
Jeg har sett på bildene i probilen.

De er uklare.

Men tror ikke dette har vannet, men kan være innstillinger på kamera.

Lukker, blener og belysning.

Har du UV-filter ?
Nei har ikke UV filter, men det kommer nok etterhvert
Enig med Mona!

Tror kanskje det lureste du hadde gjort var å bestemme deg for hva fisk du egentlig ønsker å ha, og så sette sammen en fiskegruppe utifra hvilke vannverdier og størrelse på kar de trenger. I mange akvariebøker står det veldig godt forklart både størrelse, vannverdier, antall fisk, og andre arter som fiskene går godt sammen med. (du finner også slik info i kunnskapsbasen). Det er vanskelig å si hva du kan "forbedre" i karet når du har så mange fisk med ulike behov.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap