Røtter, kan eg brukes desse tru?

Eg fann nokon røtter som var veldig fine. Fann dei eit ferskvann, og det er trolig drivved, som har kome med elva eller liknande.

Alle tre er veldig tørre med "tom" lyd om eg banker litt på dei.

Men kan eg putte dei i akvariet tru?

Sjå bilder.
Plussmedlem
Hei.
Røttene så fine ut de. Kan sikkert trygt brukes. Personlig ville jeg gitt dem en omgang kokende vann, men vet ikke om det er nødvendig.
om de ikke har ligget så lenge i vasnn at de er myke enkelte steder burde det gå greit.
Disse pinnene flyter temmelig bra, så det er ofte lurt å hive dem i en balje vann med stein oppå til de trekker vann nok til å holde seg på bunnen.
Takk for svar!
Dei ligg i ein balje med vann allerede
bilde 2 og 3 ville jeg koka for å se om det blir oljefilm på vannet da det ligner på tyrirot, legg tykkeste enden i vannet'

Mvh Per
Per: Det veks ikkje furu i området (vestlandet, v/hardangervidda), men eg trur uansett eg koker dei ja. Dei er veldig "krøllete", så enig i din mistanke slik sett.

Usikker på kva det kan vera, men har tenkt på einer kanskje? Sjølv om dei muligens er litt tjukke til det.
har einer har på tomta som er ca 50cm nede ved rota, så kan godt være det, men ligner mest på furu, men som du sier døm fins ikke der, kan være gran, like ille som furu om døm er for ferske (kok å se)

Mvh Per
No har eg kokt dei, og det kom oljefilm ved koking av alle tre
Uffda Vet ikke om tyri er skadelig ved temp opp til feks 28 grader, men jeg ville nok heller koka mye på døm og sett om det kommer mye ut av døm.
Tviler på om jeg ville brukt døm , men vent med å kaste døm til evt. andre har svart.

Mvh Per
Tilfeldig bekjentskap
© Elizabeth Sandvær
Reklame for plussmedlemskap