Er det noen som har prøvd vannbåren varne i grus?

Jeg har lurt litt på å legge et slange nett i bunnen av akvarie. vil da ha innsuget i ene enden av karet (bere en rør/slange ende med blåfilter på) la så vannet føres gjennom grusen med tette sløyfer av slange for så å komme opp til en powerhead.

Tanken var å øke temperaturen i sand/grus og forhåpentligvis få bedre plante vekst og trivsel.

Enklere med varmekabler, kanskje? Da får du vannsirkulasjon i grusen, samt varme. Tror du oppnår cirka det samme, og til ditt akvarium koster det nok ikke mer enn 400-500kr kanskje?
Kabler.
Ja, tenkte på kabler, men er usikker på hvilken temp kablene bruker.
Jeg driver som glassmester og liker ikke punktvarme på glass, dette svekker glasset betraktelig.

Derfor var tanken å føre det "varme" vannet gjennom grusen, slik at den vil sakte men sikkert bli temperert.. og all temp vil jo stige opp dermed kansje noe sirkulasjon.

Men får skjekke litt mer opp om reell temp på kabelen..
Jeg har tatt reaktorene ut av lysrørarmaturen og lagt dem i skapet under akvariet. Så varmer de opp grus og planterøtter. Det virker som om plantene liker den ekstra lunken de får den veien. Og så er armaturen mye lettere å løfte og flytte.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap