Resilikonering av kar - hvordan ?

Litersyken tar meg og idag har jeg kjøpt meg et nytt kar med aluminium ramme. Det lekker i et hjørne så jeg må silikonere på nytt. Spørsmål:
Hvordan gjør jeg dette ?

1. må jeg fjerne all silikonen før jeg begynner eller kan jeg silikonere over den gamle?

2. Holder det å vaske alt ned med sitronsyre eller eddik? El. trenger jeg sterkere saker?

3. Hva gjør jeg med sprekken mellom rammen og glasset?

4. Hva må jeg huske på og som jeg sikkert ikke vet og som må gjøre?
Det er ganske mange ganger det temaet har vært oppe her før, så tråder finnes med svar på dine spørsmål.
Siden Akvaforums egen søkemotor ikke funker for tiden, så klikker man bare på valget Google-søk innen Akvaforum... like enkelt og greit.

Jeg tok et søk på ordene "resirkulering akvarium" og her er listen med treff.
mona o
Det er [I]ganske[/I] mange ganger det temaet har vært oppe her før, så tråder finnes med svar på dine spørsmål. Siden Akvaforums egen søkemotor ikke funker for tiden, så klikker man bare på valget Google-søk [I]innen Akvaforum[/I]... like enkelt og greit. Jeg tok et søk på ordene "resirkulering akvarium" og [URLBLOCK1].

Ok, jeg har lett meg bakover her i trådlistene for å finne noe som lignet på mine spørsmål uten helt å treffe på de. Men takk for hjelpen, jeg se på dette.
Tilfeldig bekjentskap
© Eivind Stavem Aagnes
Reklame for plussmedlemskap