Hjemmelaget co2 generator virker ikke :s

Hei!

Jeg fulgte denne oppskriften på en hjemmelaget CO2 generator. Problemet er at det ikke kommer noe CO2 ut, selv om den har stått ett par timer. Jeg har til og med prøvd å øke temperaturen i flasken, uten noe hell.

Noen som har noen tanker om dette? (Detter er første gang jeg prøver å lage en CO2 generator)

Takk for svar!

Mvh Stian
Inaktiv bruker
Denne har jeg prøvd selv, og det har heller ikke strømmet noen bobler ut av slangen. Men, det er noen små bobler inne i slangen. Jeg orker ikke å sitte å se på om boblene kommer ut av slangen og ned i karet, men jeg vil tro det.

Se godt etter bobler!
Har også forsøkt dette, både med 1,5 liter brusflaske og med 2 liters Norgesglass hvor jeg boret hull i glasslokket, begge forsøkt med og uten ekstra beholder for oppsamling av væske. Det virker et par dager, deretter kjenner jeg god gammeldags satslukt, men ingen bobler i karet. Jeg undrer meg på om trykket som må til for å få gassen ut nederst i karet er for stort, slik at det oppstår lekkasjer i slangegjennomføringene. Ville være fint å høre flere erfaringer om dette.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap