Handywoman roper om hjelp!

jeg bytter ut silikonen i en 63 liter ramme kar. Jeg har nå fjernet det meste av silikonen ved hjelp av skalpell. Nå har jeg stått og gnikket og gnudd lenge med aceton for å fjerne den tynne hinnen som er igjen etter silikonet.

Er helt svimmel av acetonen der jeg står med hode inn i karet.
Får det f..n ikke bort! !!!!!Noen forslag? Whitesprit er no no? Hva skal jeg bruke? Er det veldig viktig at absolutt alt er borte?
Ikke whitesprit!
Legger igjen en oljehinne som gjør at det blir verre å feste ny silikon igjen. Finnes egne silikonfjernere på feks clahs olhson, biltema, malingsbutikker.
Best feste. Glass. silikon. glass. Alt av rester, fett kan være med på å gjøre skjøten dårligere.
Black_Flys
Ikke whitesprit! Legger igjen en oljehinne som gjør at det blir verre å feste ny silikon igjen. Finnes egne silikonfjernere på feks clahs olhson, biltema, malingsbutikker. Best feste. Glass. silikon. glass. Alt av rester, fett kan være med på å gjøre skjøten dårligere.

ok, takk for hjelpen .
Har du forsøkt å få vekk silikonrestene med et barberblad? (ikke skalpell)
mona o
Har du forsøkt å få vekk silikonrestene med et barberblad? (ikke skalpell)

Ja, jeg jobbet med det nå, med barberblad nå er alt vekk! Men for å avslutte denne økta knuste jeg acetonflasken på baderomsgulvet da jeg skulle avfette karet! Er det mulig? Da må jeg vente med silikoneringen til i morgen etter jeg har kjøpt mer aceton .
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap