Ta bort ramme på akvarie?

(Har et Juwel Vision 260 liter)

Lurer på om man kan ta bort den midtstøtten som går på tvers av akvariet?
Den som lysarmaturet delvis hviler på.. Eller må denne være med på å holde akvariet sammen?

Jeg sagde den av for en stund siden for jeg satte nedi en hel bakgrunn. Nå tenkte jeg å sette den løse midtstøttebiten fast igjen og ser at det blir en glippe på 1 cm! Denne glippen var ikke her for noen måneder siden, så nå ble jeg plutselig engstelig.
Plussmedlem
Nei, denne bør du ikke fjerne.
Det er en grunn til at Juwel har plassert den der.
Den er med på å holde veggene i akvariet stabile å samlet..Tror kanskje du skal være litt forsiktig for det kan mulig komme 260 liter vann utover gulvet om dette brister. Og det mener jeg å ha hørt er ganske kjedelig.. :/
oi. trodde den var der som en ekstra sikkerhet for at lysearmaturet ikke skulle dette nedi akvariet om man kom borti den.. synes ramma rundt virket litt "rommelig og løs" så tenkte denne plastramma var mest for pynt. da får jeg tømme akvariet og få festet dette igjen! takk for raskt svar.

Bare tips om andre også må sage av denne støtten for å sette nedi en hel bakgrunn;
jeg har borret noen hull i hver ende av støtten og stripset den fast igjen med 3 solide strips i hver ende. det holder. og strips er lett å klippe av om man skal ut med bakgrunnen, koster 1 kr, lett å stramme, samt at det plast som ikke kan påvirke vannet.
Send en mail til produsent av Juwel og spør de, da får du ett sikkert svar.

Kontaktskjema Juwel Aquaium Homepage.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap