Program til hjelp med bygging.

Heh... testet den.... Den var litt på "bærtur", når man kom opp i større volum....
Ville bruke 50 mm glass, på et kar på 250 x 100 x 85.
Denne størrelsen bygger jeg i 19 mm, som forøvrig er det tykkeste float glasset man får.

Altså, skal man bygge større kar, IKKE bruk denne kalkulatoren...
Jeg har ikke peiling på bygging av akvarier, men om du har det - så kan du jo teste om den fungerer, utifra hva den er ment til? Altså maks 190cm bredt, og 90cm høyt..
Aha, det var en maks grense der også ja... heh..
Men den er fortsatt litt i overkant...
Hehe.. okei.. Men, enhver mann med fornuft ville vel ikke bestemt seg ut ifra noe sånt, og gått til innkjøp av glass helt uten videre.
Man bør selvfølgelig undersøke dette med folk som vet hva de snakker om, eventuelt har dette til yrke.
Jeg jobber med glass til daglig, så det er bare å spørre.
Men en slik kalkulator gir jo selvsagt en pekepinn. Bare ikke stole for mye på den...
Vidar-Alexander
Jeg jobber med glass til daglig, så det er bare å spørre. ;) Men en slik kalkulator gir jo selvsagt en pekepinn. Bare ikke stole for mye på den...

Et kar med lengde og bredde på 60 cm og høyde på 25 trenger ifølge kalkulatoren en bunnplate på 10mm og 6mm sidevegger.

Men vil dette være nok for bunnplaten dersom karet skal stå i en reol og dermed kun hviler på de fire hjørnene?

Det er vel litt forskjell om et kar står i reol, ramme eller direkte på et flatt underlag.
Ja, det vil være nok, om reolen har en ramme som holder langs alle fire sider.
Kun hold på hjørnene anbefales uansett ikke. Står karet på flatt underlag, kan man nok gå et godt stykke ned i glasstykkelse på et så lavt kar.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap