Tette fire hull i bunnplate

Hei
Har kjøpt et 1550l og det har i alt fire hull i bunnplata(regner med det har gått som saltvannskar) Jeg vil ikke bruke disse hullene og tenkte først å bruke de plastrøra som fulgte med å tette igjen ved å skru på en blindingsmutter på undersiden. Etter hvert begynner jeg å tenke at det kanskje hadde vært like greit å bruke 12mm herda glass for å tette hullene. Det er snakk om små hull, så jeg regner med at glass på 10*10 cm i alt 4stk. vil være nok, evt. tette hullet med tec 7 før jeg silikonerer på plass de fire småplatene oppå.

Er dette noe som er solid nok er da mitt spørsmål?
Er det snakk om stor pris på 4stk. 10*10cm 12.mm herda glass mon tro?

Ole E
Glassbiter
Hvor store hull er det snakk om?

Bruk samme tykkelse som er i bunnen i dag, og lag en større overlapp for å styrke rundt hullet.

Ikke bruk tec7 da denne massen er giftig for fisk. Bruk en akvarie silicon.

Jeg ville ikke brukt herdet glass. Riktig nok tåler det mer slag(midt på) men "kakker" du kanten med en stein eller noe kan det ekplodere som en siderute i bil. og vil da lekke mye og fort. Vanlig glass kan sprekke, men erfaringsmessig bare en sprekk som vil sakte slippe vann. Da har du en sjans til å oppdage feilen..
Tec7 er ikke skadelig for fisk, men jeg anbefaler likevel å bruke akvariesilikon. Ikke bruk herdet glass. Kakker du kanten med en stein e.l. ved innredning av karet, så "sprenges" det herdede glasset.
Tec7
Ok, beklager, jeg var sikker på at tec7 var en polimer lim/silicon.. Lærte noe nytt i dag også..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap