Stygg silicon

Jeg var så heldig å få et 130 liters hjørneakvarium i julepresang. Det ble kjøpt brukt og den forrige eieren hadde lagt inn 3 luftslanger som h*n hadde festet med hvit silicon, som både var stygt å se på og dårlig utført.
Det i bunnen har jeg klart å fjerne men det som er bak i hjørnet får jeg ikke bort uten å fjerne den sorte orginale siliconen som limer sammen akvarie.
Er den noen som har noen tips om hvordan enkelt fjerne den siliconen eller bør jeg skjære bort den sorte også og legge på ny silicon bak?

Tror jeg ville latt den siliconen som er på orginalsiliconen være, eventuelt rubbet mest mulig vekk med en finger. Det er mange muligheter til å gjemme sånt med deler av innredningen. Som å sette opp en rot i hjørnet, mosevegg som innvending bakgrunn. Det er igrunnen bare fantasien som stopper deg..

Line Andersen
Er den noen som har noen tips om hvordan enkelt fjerne den siliconen eller bør jeg skjære bort den sorte også og legge på ny silicon bak?

Du får, ifølge mange innlegg her på AF, ikke ny silikon til å feste på gammel silikon. Det vil ikke bli tett. Det betyr at du enten må la være å fjerne litt silikon, eller du må fjerne all silikon fra de innvendige hjørnene (sider og bunn) og legge ny hele veien. Hakkes råd er det enkleste og beste.
Tilfeldig bekjentskap
© Irene Nyrud
Reklame for plussmedlemskap