- Hjem
- Forum
- Gjør det selv
- Akrylglass v. glass
Akrylglass v. glass
Postet 27.02.10 kl 13:34
Nei, akrylglass er ikke like sterkt som vanlig glass. Fordelen er at det er mye lettere i vekt.
Ulempen; det ripes opp for den minste ting. I løpet av kort tid er karet overstrødd med riper.
Jeg tror neppe jeg hadde giddet å lage et akvarium i akrylglass (plexi) siden det ikke ville vært pent særlig lenge.
Det er mulig du allerede vet det, men jeg nevner det likevel: vanlig akvariesilikon hefter IKKE godt nok på plexi/akrylglass. Det kan løsne...
Du kan derfor ikke bruke silikon til å lime sammen et slikt akvarie med!
Det er mulig man kan bruke Orca undervannslim. Det vet jeg dessverre ikke sikkert, men silikon kan man altså ikke bruke.
Ulempen; det ripes opp for den minste ting. I løpet av kort tid er karet overstrødd med riper.
Jeg tror neppe jeg hadde giddet å lage et akvarium i akrylglass (plexi) siden det ikke ville vært pent særlig lenge.
Det er mulig du allerede vet det, men jeg nevner det likevel: vanlig akvariesilikon hefter IKKE godt nok på plexi/akrylglass. Det kan løsne...
Du kan derfor ikke bruke silikon til å lime sammen et slikt akvarie med!
Det er mulig man kan bruke Orca undervannslim. Det vet jeg dessverre ikke sikkert, men silikon kan man altså ikke bruke.
Postet 27.02.10 kl 13:38
Endret: 27.02.10 kl 13:39
Postet 27.02.10 kl 13:58
Postet 27.02.10 kl 14:00
Postet 27.02.10 kl 14:05
Postet 27.02.10 kl 14:12
Postet 01.03.10 kl 21:32