Bakgrunn til 60l

har tenkt mye på hva bakgrunn jeg burde ha på akvariet mit. jeg vil ikke ha det malt på glasset og vil heller ikke kjøpe. noen som har for slag?
Du kan jo ta en titt på hvordan jeg gjorde det med min 19L. Link her. Ellers så gir det et pent, rent og enkelt utseende med sort bakgrunn. Du kan f.eks. bruke tape og feste på et stykkr sort filt eller en bit av et sort fleeceteppe, stoff e.l.
kan jeg sette noe sån "pappapir" i enten svart eller blåt bak?
60l
Aprops 60L lurte på om det var mulig å industerer fiskene min fra 250l til en 60L eller noe i nærheten der. Skal flytte og tenker det da vill bli lettere med et mindre akvarie. De fiskene jeg har er:

1x scalare
4x Dalmatiner Molly (+ 4yngel og flere i vente)
3x Guppy dammer.
10x neontetraer.
2x algetere ( en på 10 cm. og en på 2 mm)
3x slangelignende bunnfisker.
3x sverhale fisker.
7x platy
og 3x av en ukjent sort som er på stprrelsen med en liten Dalmatiner molly.

Kan evt forminske antallet av noen arter men håper på å få beholde de fleste. Håper noen kan gi meg noen råd. Hilsen meg
Hvorfor spør du om dette i noen andres tråd, som absolutt ikke har noe med temaet å gjøre?
Oy sorry :P ekker så kjent med dette, kan du hjelpe meg her? hvordan lager man en egen tråd , beklager dette virkelig .
Gå inn på forumet Nybegynner, og klikk på "Ny tråd" som står til venstre over alle trådene.
Du kan jo bruke sort folie som bakgrunn. Det gir en utrolig fin effekt og grønnfargen fra plantene og fargene fra fiskene får en flott kontrast.
Vet du ikke var interessert i å kjøpe, men dette koster mindre enn 50kr.

Fest det med matolje, og det sitter som støpt.
ikke så dumt hvor selger de det?
De selger dette hos de fleste dyrebutikker. Ellers har webzoo dette, fra hobby.
Danimv
ikke så dumt hvor selger de det?

Her ser du hva Tropefisk tilbyr av akvarie-plansjebakgrunner.

Og her ser du hva Webzoo har av plansjer til å feste bak akvariet.

hvet du prisen på denne?
Solfilm
Bruker sort Solfilm fra Biltema på utsiden av "bakglasset" og synes det gir en fin effekt.
Sort papp
Hei, jeg kjøpte sort papp på Pandora på Strømmen Storsenter og teipa fast på baksiden av akvariet mitt.

Pandora finnes sikkert andre steder i Kongeriket også.
Var både billig og pent synes jeg.
Funket fint det Mye bedre enn sånn "plante-plansjer"!
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Konrad Wallin
Reklame for plussmedlemskap