Fluval edge diy

Hei!

Er det noen som har prøvd disse oppgraderingene på fluval edge akvariet sitt?

http://www.plantedtank.net/forums/planted-nano-tanks/95967-official-edge-thread.html

- led lys
- montert ekstra pære
- større filter plassert i "basen" på karet

Led lys og varmekolbe i filter
Hei Kent, Jeg har gjort et forsøk på modifisering av lysene i Edge'n min. legger med et bilde av mod'en. Brukte varmepistol og varma plasten slik at jeg fikk holderne til de ekstra pærene litt lengre opp slik at de ikke stakk ned i vannet.
Har pr. i dag en 3W MR 16 og tre stk. 2W MR 11.
Skal bytte ut pæra helt til høyre ed en 3W MR 16 og da har jeg sterkt nok lys men ikke helt fornøyd med spredningen av lyset.

Har vurdert sparepæreløsningen, men er litt skeptisk til 220v så nært vannet, Har ikke sett noen vanntette pæreholdere til slike sparepærer ennå.

Varmekolben var det du som tipsa meg på, kjøpte denne på E-Bay men viste seg at den ikke hadde norsk kontakt når den kom i posten, Rekomandert sending mens jeg var i Nordnorge på rep. og Posten trua med å sende pakka i retur 14 dager etter at de hadde fått den inn!!!!

Fikk lodda inn kabel med stikkontakt isteden for kontakten og den funker kjempefint.

Har ikke vurdert annet filter ennå da jeg ikke har følt behovet.
Hei!

Smart løsning det der. Får LED pærer fra Usa en av dagene nå, gikk for to av disse: http://www.ultraleds.co.uk/mr11-lumen-cool-white-acdc-28w25w-p-2149.html
Ser absolutt den med 220 w tett ved vannet, driver å ser hva som finnes av PL pærer og holdere.
Så du foresten de små ikea lampene noen brukte direkte på glasset ut på sidene?
Ser flott ut den varmeren din, kan den justeres på grader?

Kent
Varmer
Hei Kent.
Varmeren min kan justeres fra 20-35 grader, har min justert på 24 grader og ifølge tempmåleren jeg har på karet ligger tempen på 24,5 grader noe jeg synes er helt passe.
Har sett ikealampene som ligger oppe på glasset men har ikke helt klart å overbevise meg selv om at jeg ønsker 2 lamper liggende oppe på glasset, er veldig godt fornøyd med at karet er så "rent" utvendig.

Har ellers fått noe skjeggalger mens jeg var på REP. i 23 dager og har en jegersneile som ikke gjør jobben sin, pestsneglene formerer seg.
Hei!

Har du en link til den varmekolben?
Jeg har jegersnegler i mitt kar, de tar knekken på de fleste andre snegler, men de formerer seg temmelig fort så nå har jeg en hel haug av dem i stedet.
Hva slags planter har du i akvariet? Har du vurdert co2?

Kent
Er du på utkikk etter en bitteliten varmekolbe til et lite kar, er denne fin:
Aquarium Systems Polymer 10 w varmekolbe.
Fast innstilt på 25°C, kan ikke endres.

Lett å "gjemme bort" og skjule i akvariet siden den er så liten.
Jeg har brukt den i flere små kar som 19 litere. Fungerer fint!
Lengde på varmekolbe
mona o
Er du på utkikk etter en bitteliten varmekolbe til et lite kar, er denne fin: [URLBLOCK1] Fast innstilt på 25°C, kan ikke endres. Lett å "gjemme bort" og skjule i akvariet siden den er så liten. Jeg har brukt den i flere små kar som 19 litere. Fungerer fint! :)

Hei Mona, vet du hvor lang denne er?
Ikke nøyaktig nei, men jeg husker at jeg fikk plass til hele den inni hånden min
(damehånd str Small Jeg solgte dem begge to, for jeg har ikke bruk for varmekolber på akvarierommet egentlig (blir fort for varmt i karene, selv uten kolbe)

PS! Det er en til som ser helt lik ut der, men til hundre kroner mindre...?
Jeg ser ikke helt hva forskjellen på de to er, men...
Varmekolbe uten termostat
mona o
Ikke nøyaktig nei, men jeg husker at jeg fikk plass til hele den inni hånden min (damehånd str Small ;-) Jeg solgte dem begge to, for jeg har ikke bruk for varmekolber på akvarierommet egentlig (blir fort for varmt i karene, selv uten kolbe) PS! [URLBLOCK1]som ser helt lik ut der, men til hundre kroner mindre...? Jeg ser ikke helt hva forskjellen på de to er, men...

Har lest noe om disse tidligere, synes å huske at den billigste var kort nok men uten termostat og den dyreste var litt for lang for å få ned i filteret mitt.
Men fast innstillt på 25 grader.
Ja, det skrev jeg jo ovenfor (i min første post)
25°C pleier å passe for en hel del fiskearter.
Men hvis ikke 25°C er den temperaturen du vil ha, så er det jo ikke en kolbe for deg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap