Hjørnefilter?

Har tenkt å prøve dette i mitt 350L .

men lurer på hvor mange Sirkulasjonspumpen jeg trenger ??

eller er noen modeller som er store nok så jeg kan bruke 1 ?

Blir glad for svar
her er det jo mange faktorer som spiller inn.
vist du skal ha fisk som liker roligt vann er det vel kanskje lurt med flere små, har du fisk som liker mye størm så kan noen større vere idielt.

selv har eg ikkje peilig på hvor mye l/t som er å anbefale men selv skal eg sette opp et hjørnefilter med filtermatte og her skal eg ha 2x1000l/h og karet er på 120L ca trur dette er veldig mye men kan jo lage flere utblås på ei pumpe vist man ønsker mindre støm.

det kommer jo også an på om dette er eneste filtrering i karet og hvor stort dette hjørnet skal være og hvor mange cm filtermatta er.
Det optimale for den biologiske filtreringen er en relativt lav gjennomstrømning. 2-3 ganger karet størrelse per time holder i massevis, så en 1000L i timen holder fint til 350L. Skal man pumpe mer vann blir det kun for fisken sin skyld, hvis de liker mye strøm. Mer vann per time gir deg ikke mer effektiv filtrering, heller motsatt.
Låner tråden din, da jeg ikke ser noen vits i å starte en ny en når det omhandler det samme. Håper det går greit? Tenkt å ha hjørnefilter selv, men. Hva om man klipper til flere blåsvamp biter, og putter over powerheaden, og på en måte fyller hele "filteret" med blåsvamp. Dette vil vel gi veldig bra effekt på filteret? Vil jo ha mye mer filtermasse.

Tenkte også på bioballer eller lignende, hva om man har det sammen med filteret? Fyller hele tomrommet med bioballer, burde funke det, eller?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap