- Hjem
- Forum
- Gjør det selv
- Silikon... er det så farlig?
Silikon... er det så farlig?
Postet 18.04.10 kl 16:31
Postet 18.04.10 kl 16:40
Postet 18.04.10 kl 16:43
Postet 18.04.10 kl 16:45
Tenkt på fisken
En god tube med akvariesilikon koster litt over hundrelappen..
Selv ville jeg heller ha gått til innkjøp av det med god samvittighet istedet for å risikere fisk for flere hundrelapper eller kanskje tusenlapper om du skulle være så uheldig at de ikke tåler noe av stoffene som kan være i silikon som ikke er spesielt utviklet for akvariebruk..
Hva hjelper det å kanskje spare en femtilapp om fisken du skulle bruke akvariedekorationene til tar kvelden.
Selv ville jeg heller ha gått til innkjøp av det med god samvittighet istedet for å risikere fisk for flere hundrelapper eller kanskje tusenlapper om du skulle være så uheldig at de ikke tåler noe av stoffene som kan være i silikon som ikke er spesielt utviklet for akvariebruk..
Hva hjelper det å kanskje spare en femtilapp om fisken du skulle bruke akvariedekorationene til tar kvelden.
Postet 18.04.10 kl 16:46
CrispyEn god tube med akvariesilikon koster litt over hundrelappen.. Selv ville jeg heller ha gått til innkjøp av det med god samvittighet istedet for å risikere fisk for flere hundrelapper eller kanskje tusenlapper om du skulle være så uheldig at de ikke tåler noe av stoffene som kan være i silikon som ikke er spesielt utviklet for akvariebruk.. Hva hjelper det å kanskje spare en femtilapp om fisken du skulle bruke akvariedekorationene til tar kvelden.
Det er sant det. Skal gå til innkjøp av akvariesilikon.
Postet 18.04.10 kl 17:36
Postet 04.05.10 kl 02:33
Det jeg har hørt er at silikon som er 100% silikon og ikke tilsatt noen andre stoffer går bra å bruke i akvarium, og har brukt det selv for å reparere pyntegjenstander og tette hull i yngelkar uten at noen fisker har tatt skade av det.
Skal man derimot bruke det for å sette sammen et akvarium, må man kjøpe silikon spesielt laget for det.
Skal man derimot bruke det for å sette sammen et akvarium, må man kjøpe silikon spesielt laget for det.
Postet 04.05.10 kl 04:30
Postet 06.05.10 kl 20:17