Hjelp! akvariet mitt lekker!

Hei!
Jeg byttet nettop sand i akvariet mitt, men nå lekker det, så jeg trenger hjelp med hva slags middel jeg skal tette med som ikke er giftig for fiskene!
Trenger raskt svar!
Akvarium silikon, selger det på clas olsson tror jeg.
huske på at området du skal silikonere, må være 100% tørt, og rensket for gammel silikon, og helt rent før du setter igang. Ellers blir det lite suksess
Ok! Tusen takk for det.
Faren min er fliselegger så det skulle ikke bli så store problemet.
Var rimelig kjedelig å se en lekasje rett etter at jeg var ferdig med å pynte og fylle akvariet, men dette ordner seg nok
Ja håper det ordner seg. Og at du har en plass å ha fiskene i mens det foregår, silikonet må også tørke i minimum 24 timer før du har i vann, og sjekker at det faktisk er tett. bakdelen med en slik reparasjon er jo at tida går. Men ahr du en stor balje f.eks, som er 100% ren, så kan du jo ha fisk og planter oppi den, sammen med varmekolbe og pumpe. Noen få dager i slikt miljø tror jeg nok de skal takle.
Jeg hadde ikke noe annet valg enn å ta alt av fisk, planter og utstyr i en forsåvidt ny og ren søppelkasse (brukes med poser i) som jeg skyllte og håper på at dem takler det.
Det jeg er redd for er stresset jeg kanskje har påført dem ved å ha flyttet dem 3 ganger på omtrent en time.
Nå er akvariet fikset og fiskene storkoser seg i ny grus og plante, woho!
Kjøpte akvariesilikon på clahs olson
haha steike det må jeg si...du jobber raskt
Vel lykke til med nytetta karr c^^,)
Haha det er jo bra endelig kan jeg kose meg med fiskene, haha!
Tilfeldig bekjentskap
© Mette F
Reklame for plussmedlemskap