Silikon

Jeg kjøpte to pleksi plater, silikon fra clas ohlson og runde hvite steiner. Så limte jeg pleksiplatene sammen, som en L. Så festet jeg steinene på den med silikon, å lagde forskjellige huler. Resultatet ble veldig bra, og hulen holdt ganske lenge før den begynte å rase sammen. Silikonen var ikke sterk nok. Så da lurer jeg på hva slaks silikon jeg skal bruke neste gang?
Akvariesilikon fra enten eheim eller akvastabil. Jeg bruker akvastabil sin og den funker kjempebra. Koster ca 80 kr for en 80 grams tube.
Silikonen var garantert ikke problemet.
Om du hadde gjordt litt forarbeid med "research" så hadde du funnet ut at silikon fester ikke på plexiglass.

Akvariesilikonen som selges hos Claes Ohlson er blandt den beste og billigste på markedet.

Montyelov fisken
Jeg kjøpte to pleksi plater, silikon fra clas ohlson og runde hvite steiner. Så limte jeg pleksiplatene sammen... ... Så da lurer jeg på hva slaks silikon jeg skal bruke neste gang?

Som Vidar sier ovenfor, så fester ikke silikon så godt til plexiglass og andre "porøse" overflater. Ikke alltid så bra på stein heller.

Du kanskje bør prøve et undervannslim, f.eks. av typen [URL=http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?f=NR&c=148004+*+148005&userid=9CbIMVP8lZuDxALKyAHiNu7X3h7O7PMsxlL&t=temartic_e]Orca underwater glue[/URL]. Den hefter som bare det, selv stein
Det ligger en produktomtale av det her på AF.
Tec 7
tec7 er og et vidunder stoff som fester tilogmed på våte overflater. vell og merke litt dyr å kjøpe, men den er helt rå.

akvariet mitt sprakk i ene hjørnet. å jeg limte med tec7 mens det var både vann og fisk i akvariet. både innv og utv. tec7 inneholder ingen gift stoffer eller noe som er verken skadelig eller farlig for fisk.

så som sagt den er helt konge
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap