Dekkglass?

Vet ikke helt om dette var riktig plass på forumet, men jeg har behov for å finne en ny løsning på akvariet her.

Jeg er mildt sagt lei meg etter at jeg fant de lekre nye sverddragerne mine på gulvet når jeg kom hjem fra jobb istad. De hadde dratt med seg den flotte hannen jeg har av M. Parae også. Jeg burde jo ha tenkt på det..sverddragere hopper jo gjerne. Burde ha blinka i varsellampa når en kompis opplevde akkurat det samme for kort tid siden også. Idag svir dumskapen ekstra

Finnes det andre løsninger enn dekkglass? Bah..jeg har jo så lyst på frittvoksende planter Det er ingen sånne saker til å legge dekkglass på heller på dette akvariet,så aner ikke hva jeg kan gjøre...håper det finnes noen som er mer kreative enn meg!
Inaktiv bruker
Hva med netting?
Du kan jo lage en slags rist av netting m/ramme. Så kan du velge selv hvor finmasket du vil ha det. De fleste dyrebutikker som har gnagere som f.eks. kaniner osv. har plastbelagt netting som du får klippet på mål.
God ide Silly Lilly...en liten utfordring i å få det til å se bra ut. Tenker jeg får ta meg en tur på Jernia og se hvilke muilgheter jeg har til netting typer og rammer. Noen som har noen meninger om hvilke metaller man bør unngå i en slik oppsetning?
Inaktiv bruker
Tror det er tryggere å bruke dyrebutikkers netting enn å handle det på Jernia. De som selges av dyrebutikker er laget for at dyr skal tåle å slikke/bite på nettingen. De jeg har sett selv har hatt giftfri plastbeskyttelse i ulike farger, over galvanisert stål.

Dersom du skal lage rammen selv, ville jeg kanskje satset på aluminium ramme med plastbelagt netting oppå.
Det greieste er vel å gå for rustfritt eller plast. Evt plast med ståltråd i.

Det vanskelige blir jo å finne noe som passer både til plantene og som "hoppehinder", og i tillegg ser pent ut.
Jeg kom over en tråd her inne med tips om plastnetting fra Jula, som er sånn takrennebeskyttelse. Har kjøpt det, samt plastrygger som man kan sette sammen ark med fra Binders. Skal bruke dette som rammer. Litt usikker hvilken løsning jeg skal velge, om det skal ligge ligg litt nedi eller sitte oppå karet. Har kjøpt kroker i stål som det evnt kan henge på. Skal forsøke å få til noe og evnt legge ut et bilde av det ferdige monstrumet
Høres bra ut. Klarer ikke helt å se for meg de plastryggene, men kommer det bilde får jeg jo se. Var snakk om kabellister i en annen tråd, det kunne kanksje fungere om plastryggene ikke blir vellykket.

Dersom du har kar med aluminium ramme, tror jeg det blir penest om det henger innenfor rammen, så man ikke kan se det når man ser rett på akvariet. Med et helglass kar, er det kanskje penere om det ligger oppå, så det ser litt ut som en topp-ramme..
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap