Hei
I kjelleren i vårt hus er det et lite rom som en gang har vært brukt til dusj. Dette var før vi tok over huset, og etter dette har ikke rommet vært benyttet. Det er nok ikke laget etter noen form for standard, men det er sluk i gulvet og kaldtvann på veggen
Rommet er ikke stort og jeg har heller ikke målt grunnflaten. Jeg vil anslå at jeg kan sette inn reolsystem som kan huse 6 stk akvarier på 100-110 cm lengde. Gulvet har linoleumsbelegg og veggene er nok standard malte sponplater. Som sagt er nok ingen standard fulgt her nei
Jeg lurer nå på om jeg skal forsøke bruke dette rommet som et lite akvariekott. Men det er noen ting jeg lurer på. Dette er en kjeller under bakkenivå. Det eksisterer ikke et fnugg isolasjon utenom i etasjeskiller mot første etasje. Derfor er det stabilt lav temperatur der nede. Jeg vil anslå ca 10 grader. Temperaturen er rimelig jevn året rundt. Dette gjelder også for den lille dusjen jeg vurderer å bruke som akvariekott. Veggene er ikke isolert her heller. Dusjen er bygget omtrent midt i ene kjellerrommet og ene veggen går mot grunnmur mens de tre resterende er vegger satt opp med plater. Spørsmålet er om det er noe vits å sette i gang med å lage reoler inne i dette rommet med tanke på temperaturforhold? Jeg kan veldig lite om dette og trenger innspill
Som sagt er rommet lite. Forsøker jeg meg vil jeg først lage en reol mot en vegg som er ca 120 cm brei. Her burde jeg få plass til 3 kar på 100-110cm i høyden. Fra diverse byggprosjekter rundt om i huset ellers har jeg mye materialer til overs. Blant annet 2”4” stokk som jeg ser for meg kan brukes. Kanskje noen her inne har tegninger/bilder av tilsvarende prosjekter?
Håper noen her inne har innspill å komme med
Mvh
André