Laget meg eit helglass kar. 190l

sån da har eg lagd meg mitt første kar, dette skal stå innimellom eit skap og ein vegg derfor lagde eg det selv så eg fekk utnytta plassen med liter mest muligt.
skal vere malawi fisk i.
og 2 til
Hvis du bruker tape langs skjøtene før du fuger silikon so henger jo overskuttet på tapen.
Etter du har dratt av tapen får du so en perfekt skjøt...
Hilsen Daniel
vet, men tenkte ikke på det der og da pluss var ikke så nøyen med det. sålenge det er tett er eg fornøgd.
Hva slags Fuge lim brukte du? Husker du navn?
Plussmedlem
Charles Reyes
Hva slags Fuge lim brukte du? Husker du navn?

Bruker vel stort sett akvariesilikon, fleste dyrebutikker har dette.

Kan også bruke silikon fra Clas Ohlsson beregnet på dette...
brukte akvariesilicon ja. fekk kjøpt det der eg kjøpte glasset.
Hvor mye kostet glasset? vurdere og gjøre det selv til oppdrets kar.
hvor får man kjøpt flexsiglass dyrebutikken, Felles kjøpet eller maxbo eller nå sånnt . å sånn ca. hvor mye tror du det vil koste for alt utstyret for å få et enkelt stort akvarium
Marianne Kongsvik
hvor får man kjøpt flexsiglass dyrebutikken, Felles kjøpet eller maxbo eller nå sånnt . å sånn ca. hvor mye tror du det vil koste for alt utstyret for å få et enkelt stort akvarium:)

Flexiglass duger ikke til akvariumslaging. Hvis du har tenkt å bruke silikon så hefter ikke det skikkelig på flexiglass, og det blir lekkasje og kan revne...!

Glass får du kjøpt hos glassmestere. Bare å slå opp i telefonkatalogens gule sider der du bor, og se etter glassmestere i lokalområdet.
takk for svar å det eneste jeg da trenger når jeg har ordnet glasset er akvariesilikon og tape.
plexiglass om det er det du mener med flexi? brukes ein slags lim og ikke silicon så vidt eg husker, pluss at det er ikke spesielt stivt så da må du ha det veldig tykkt for at det ikke skal bøye seg og det er ganske dyrt.
akryl er vel noe lignande plexi men stivere.

er eg som har laget dette karet (gamle brukeren min)
betalte faktisk ein god del så er egentlig ikke så mye billigere og lage selv, dersom du ikke kutter glasset osv selv, glasset ferdig kutta og slipt i kantene ble ca 2000kr.
men da tok dem jo betalt for tiden dem brukte på og kutte glasset osv og, men er vel billigere hoss noen, men man får jo seg kar med mål etter eget ønske så for min del var det verdt det..
Og det må vere nøyaktige mål, må huske fks og tenke på om glassa skal gå på utsiden av bunnplata eller oppå, fks eg hadde alle sidene oppå bunnplata, det eg måtte tenke på da var at 2 av glassa (sidene) må vere mindre i bredde en bunnglasset da det skal på innsida av dem 2 langsidene da dem langsidene va likelange som bunnplata, så da måtte eg trekke fra tykkelsen på glasset ganger 2, pluss 4mm (2mm på hver side) pgr av det skal også vere plass til silicon imellom glassa..
blir ein god del billigere om du skal bruke 4mm glass til mindre kar.
til dette brukte eg 8mm glass i bunn og 6mm glass på sidene.

dypp fingen i salovann når du skal stryke ut siliconen i hjørnene tilslutt ellers fester siliconen seg til fingen.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap