Koble slange til kjøkkenvasken

Dette er et litt pinlig spørsmål, men jeg får skylde på at jeg er dame. Da jeg var i butikken idag og forsøkte å finne løsninger for å koble en slange på krana til kjøkkenvasken viste det seg at det ikke var så enkelt....

Jeg tenkte å kjøpe en vanlig hageslange, men hva har dere andre brukt for å koble denne på kjøkkenvasken? Kjøkkenet er nærmere der akvariet står enn vaskerommet her nemlig...
Kjøpes på Biltema:

Kan skrus av og på i løpet av sekunder, med fingrene, ikke verktøy nødvendig.
(les gjerne denne tråden)
[External Image]

Hurtigkobling, slangen kobles kjapt i fra.
[External Image]
Jeg bruker en slik.Du finner den hos de fleste jernvarer/plantasjen/biltema osv...
Tar ca 2 sekunder å montere.Passer alle kraner.Denne er forøvrig kjøpt hos Jernia.
Jeg har begge modellene. Den man skrur på fra Biltema er smart, men den andre er helt genial (det er den jeg bruker nå). Den vil jeg også anbefale deg å kjøpe når din er utslitt, Mona.

I motsetning til den fra Biltema, krever Gardena-varianten at man bytter ut den lille metallringen på krana akkurat der vannet kommer ut. Med en litt stor tang eller fast-/skiftnøkkel, tar dette 3 minutter.

Den metallringen som følger med, har et spor som plastdingsen passer på.

Deretter er det bare å smette plast-dingsen på krana. Det går mye fortere enn å skru på Biltema-saken (går også mye fortere å ta den av), og så sitter den bom fast og lekker aldri en dråpe.

Adapter for Innendørskraner (08187-20)
Bruker biltema sin jeg, den er helt super. Finnes også en slik du kan bruke i dusjen.
Åh, supert....tusen takk folkens. Alt har gått galt idag, fikk ikke tak i noe som helst av det jeg skulle ha..Biltema hadde flytta og greier når jeg endelig kom meg dit. Jaja, men da vet jeg hva jeg skal ha, så nå ble jeg glad igjen!
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap