- Hjem
- Forum
- Gjør det selv
- Koble slange til kjøkkenvasken
Koble slange til kjøkkenvasken
Dette er et litt pinlig spørsmål, men jeg får skylde på at jeg er dame. Da jeg var i butikken idag og forsøkte å finne løsninger for å koble en slange på krana til kjøkkenvasken viste det seg at det ikke var så enkelt....
Jeg tenkte å kjøpe en vanlig hageslange, men hva har dere andre brukt for å koble denne på kjøkkenvasken? Kjøkkenet er nærmere der akvariet står enn vaskerommet her nemlig...
Jeg tenkte å kjøpe en vanlig hageslange, men hva har dere andre brukt for å koble denne på kjøkkenvasken? Kjøkkenet er nærmere der akvariet står enn vaskerommet her nemlig...
Postet 22.01.11 kl 15:51
Kjøpes på Biltema:
Kan skrus av og på i løpet av sekunder, med fingrene, ikke verktøy nødvendig.
(les gjerne denne tråden)
Hurtigkobling, slangen kobles kjapt i fra.
Kan skrus av og på i løpet av sekunder, med fingrene, ikke verktøy nødvendig.
(les gjerne denne tråden)
Hurtigkobling, slangen kobles kjapt i fra.
Postet 22.01.11 kl 16:12
Endret: 22.01.11 kl 16:13
Postet 22.01.11 kl 16:14
Postet 22.01.11 kl 16:19
Jeg har begge modellene. Den man skrur på fra Biltema er smart, men den andre er helt genial (det er den jeg bruker nå). Den vil jeg også anbefale deg å kjøpe når din er utslitt, Mona.
I motsetning til den fra Biltema, krever Gardena-varianten at man bytter ut den lille metallringen på krana akkurat der vannet kommer ut. Med en litt stor tang eller fast-/skiftnøkkel, tar dette 3 minutter.
Den metallringen som følger med, har et spor som plastdingsen passer på.
Deretter er det bare å smette plast-dingsen på krana. Det går mye fortere enn å skru på Biltema-saken (går også mye fortere å ta den av), og så sitter den bom fast og lekker aldri en dråpe.
Adapter for Innendørskraner (08187-20)
I motsetning til den fra Biltema, krever Gardena-varianten at man bytter ut den lille metallringen på krana akkurat der vannet kommer ut. Med en litt stor tang eller fast-/skiftnøkkel, tar dette 3 minutter.
Den metallringen som følger med, har et spor som plastdingsen passer på.
Deretter er det bare å smette plast-dingsen på krana. Det går mye fortere enn å skru på Biltema-saken (går også mye fortere å ta den av), og så sitter den bom fast og lekker aldri en dråpe.
Adapter for Innendørskraner (08187-20)
Postet 22.01.11 kl 16:52
Endret: 22.01.11 kl 16:56
Postet 22.01.11 kl 17:35
Postet 22.01.11 kl 17:40