Bygge inn ferdiglagd lysarmatur

Lurer på å kjøpe ferdig armatur, men å ha dette inn i en kasse. Eneste utfordringen er varmen/fuktighet så klart. Trenger ikke ha veldig mange watt til mitt malawi-oppsett..

Så, noen som har gjort dette før? Hadde vært interessant å sett bilder.. Vifte inni?
Ser for meg at jeg kan ha boksen opp til 40cm høy.

Blir vel T5 som gir mest lys i forhold til varmeutvikling? LED lys er vel en mulighet, men hørt at det taper seg fort over tid lysmessig..
Leser at LED ikke gir så mye varme som jeg trodde... Da kan man vel kanskje lage noe slikt??

[External Image]

Ser jo unektelig sånn ut utifra denne monteringsanvisningen

Lurer likevel på hvor mye lufting som må til om jeg lager meg en boks på 30-40cm høyde som skal huse 50w med LED..
Den der så grei ut, hvor har du skaffet den?
Ligner på noe jeg kunne tenke meg å ha
Er altså en slik type boks jeg ønsker å lage

[External Image]

[External Image]

Har aldri bygd inn noe armatur før, så usikker på varmen det blir i det "rommet".. Noen som har lagd slik??

Og angående lyskilde-valg.. ser at en del LED armaturer er dyre. Lest DIY tråder, men det er så veldig mye å passe på og som kan gå galt av alt man skal bestille, lodde, kjøle osv.. så keen på å kjøpe ferdig. Kan ha noen [URL=http://www.janholt.no/index.php?nr=90&case=4&id=157&idkategori=89&startrow=]slike[/URL] da.
Noen som har bygd av [URL=http://www.janholt.no/index.php?nr=90&case=4&id=961&idkategori=89&startrow=]slike[/URL]??
Jeg byttet armatur i en heldekkende akvastabiltopp til en 250tank. Jeg kjøpte ett dobbeltarmatur fra Bresslein hos Webzoo, to stk T5 rør. Dette kan jeg anbefale på det sterkeste. Godt og sterkt lys, lite problemer og alt kommer egentlig ferdig så det er kun å kjøpe rett lengde. Armaturene er i aluminium og har ferdige hull for montering. Jeg er ialle fall kjempefornøyd.

P.S. Det står at armaturen leveres uten reflektor, det stemmer ikke på denne modellen. Jeg fikk med to stk reflektorer av "måkevinge" typen.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap