Lime "top coat" overflate med silikon?

Hei! Driver å lager et paludarium i Haugaland Zoo. Som akvatisk del vurderer jeg å bruke glassfiberplater med "top coat"-finish, disse platene ser ut som noe man har brukt i båtindustrien. Mitt spørsmål er om noen vet om det går an å lime disse platene med silikon? De må limes på plassen, altså montert inn i paludariet. Jeg er redd for at silikonen ikke vil sitte på platene. Vanndelen blir på ca 100 liter om det har noe å si. Noen som har erfaringer?

Mvh. Espen Knutsen
Hvilken top coat bruker du?
Viktig å bruke en som er godkjendt for næringsmiddeltanker, så den er helt giftfri.

Silikon hefter meget godt til den glatte flaten på top coat, epoksy o.l.
Det er vanlig å bruke epoksy eller top coat i store treakvarier o.l. Så dette skal ikke være noe problem.

Du får hilse Bernt Kai, fra meg da.
Missforstod deg kansje. Du har ferdige plater med top coat?
Om dette har vært brukt i båtindustrien, så tviler jeg på at det er giftfritt.
Slike stoffer kan avgi giftstoffer til vann i lang tid.
Altså du må undersøke nøye og finne ut hva platene er behandlet med, eller velge et annet materiale.
Noen grunn til at du ikke har valgt glass?
Ja, det er en grunn; penger Vi prøver å gjøre prosjektene så kostnadseffektive som mulig. Da vi har disse platene liggende, blir det til at vi bruker disse. Men om de er giftige, får vi heller samle flasker noen måneder for å få penger til glass Skal hilse til BK ja ;
Tror han har nr mitt, om dere går for glass.
"vanndel" på 100 liter er ikke store greiene, så det er ikke mange kroner i glass.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap