L-144 hulestr.

Enkelt og greit lurer jeg på hvilke mål på skiferhule jeg bør ha på et fullvoksent L-144 lekspar?
Hule med åpning 4 x 5 cm er vel vanlig størrelse til ancistrus tror jeg
Plussmedlem
Rita Revestrek
Hule med åpning 4 x 5 cm er vel vanlig størrelse til ancistrus tror jeg :)

Hule med ÅPNING 4 x 5 cm er altfor stort etter min mening. Da skal du ha STOR L144... Forsåvidt også stor Ancistrus... Det er vel en åpning jeg kanskje hadde brukt til L200....

Til vanlig str L144 bruker jeg åpning på 2 x 3 cm.
Jeg ble bedt om å lage huler til en hanne som går for å være noe av det største som er sett av L144, og der brukte jeg åpning 3 x 4 cm...
Rita Revestrek
Hule med åpning 4 x 5 cm er vel vanlig størrelse til ancistrus tror jeg :)

Takk for svar. Forresten har jeg ikke hatt noe frafall fra verken corydoras venezuelanus gruppen din på 8 og ancistrus super rot yngelen. Takker for en fin handel
milo
[QUOTE=Rita Revestrek]Hule med åpning 4 x 5 cm er vel vanlig størrelse til ancistrus tror jeg :)

Hule med ÅPNING 4 x 5 cm er altfor stort etter min mening. Da skal du ha STOR L144... Forsåvidt også stor Ancistrus... Det er vel en åpning jeg kanskje hadde brukt til L200....

Til vanlig str L144 bruker jeg åpning på 2 x 3 cm.
Jeg ble bedt om å lage huler til en hanne som går for å være noe av det største som er sett av L144, og der brukte jeg åpning 3 x 4 cm...

Da lager jeg huler i litt forskjellige dimensjoner og ser hvilken hule de foretrekker. Hannen min må jeg si er veldig stor, men sikkert ikke noe større en normale L144 hanner.
Mine har lagt i både store og små huler. Mener de siste eggen ble lagt i ca 3x3cm hule.
Haave
[QUOTE=Rita Revestrek]Hule med åpning 4 x 5 cm er vel vanlig størrelse til ancistrus tror jeg :)

Takk for svar. Forresten har jeg ikke hatt noe frafall fra verken corydoras venezuelanus gruppen din på 8 og ancistrus super rot yngelen. Takker for en fin handel

Så flott at fisken trives og at du ikke har mistet noen av dem
Med andre ord er det ikke så viktig med hvordan str. på hulene er, men godt med for og vannbytter så klarer de resten selv. Da jeg får flyttet de til 80l min skal jeg fokusere litt på å trigge de til lek.
Plussmedlem
Haave
Med andre ord er det ikke så viktig med hvordan str. på hulene er

Alt er relativt. Noen leker i alt, andre er sære som fa1 på hulestørrelsen. Gjengs oppfatning er vel at åpningen ikke skal være for stor...
Tilfeldig bekjentskap
© TorillNB
Reklame for plussmedlemskap