Akvarie vegg...

har planer om å bygge en akvariekjeller...med 5-8 akvarie på 100-150 liter...
men så lurer eg på hva slags pumper og lys eg trenger...
hadde tenkt meg en sirkulasjonspumpe som er bak en svart eller blå svamp.som filter..noe sånn som "rune 160l" har bilde av på innlegg nr 23..

jepp.det var den eg mente.

men hva slags pumpe passer til akvarie på 100-150 liter?
noen som har peilling på dette?kunne tenkt meg en pumpe til hvert akvarie og må helst ver så stille gående som mulig...
å lurer eg på hvordan d er med fuktighet i kjeller med så mange akvarier?
må man gjør noe spesielt med taket?
er det lurt med baderomsvifte?
noen som har noen ideer?
Hei her er en link til pumpa eg har i 96Litern.

Denne pumpa er stille hører ikkje at den går,
men om den er stor nok til kara som du skal ha det kan eg ikkje svare på.

Ville satt inn ei baderomsvifte eller to då får du vertall ut en del av fukten som kommer.

Når det kommer til taket, er det treverk eller takplater som er der?
jeg har to akvarier (200 og 300 liter ) og en dam i kjelleren.
jeg har treverk i taket.

jeg har en avfukter som står på hele tiden og det er tørt til meg...
hvordan har du tengt å lage reolen ?

snekkre sellv eller kjøpe ferdige reoler ??

samme type akvarier så det blir en gjennomført stil ??

har litt sansen for akvarievegger men synes det ser så rotete ut med mange forskjellige størrelser på karene og forskjellige typer...

er jo en drøm å lage seg akvarievegg så skal følge med her...
thomsen
å lurer eg på hvordan d er med fuktighet i kjeller med så mange akvarier? må man gjør noe spesielt med taket? er det lurt med [URLBLOCK1]? noen som har noen ideer?

Holder akkurat på å fylle min kjeller med kar da min reolvegg er ferdig, stort sett. Mangler kun et par små hyller i venstre del.

Til reolen skal det være 2x160L+4x128 samt 6-8 yngelkar. I tillegg til dette blir det 2x73L +1x100L samt 2 yngelkar på 16L til i en jernreol, i samme kjeller rom. Pr i dag er det tjære papp samt bjelder i taket, hvor jeg ønsker å legge panel. Jeg vurderer å legge et lag med plast i taket før jeg panelerer for å holde fuktighet vekk fra taket som igjen er gulvet i etg over.

I dette kjeller rommet er det 4 lufteluker, ett i hvert hjørne. Hvor vidt jeg etterhvert vil trenge en elektrisk vifte, slik jeg hadde det på akvarierommet "oppe" vites ikke enda. Lettest er dette å se i rom med vinduer da det lett danner seg fuktighet der og renner ned i karmen. Kjelleren her har ikke vinduer.

Ta gjerne en titt i tråden min for hvordan prosjektet har gått for seg

leifs verden del 2
Tilfeldig bekjentskap
© Kent Evenrud
Reklame for plussmedlemskap