Jeg tok ikke bilder underveis, og lystoppen er litt kjeitete å få av (må koble fra det utvendige filteret), men jeg tok et par bilder nå for å vise resultatet utvendig.
Fremgangsmåten var som følger:
Jeg målte opp, og merket av med tusj, nøyaktig hvor hullene til boltene skulle være på lystoppen. Når du skal måle opp; sett inn lysrøret i holderne som skal skrus fast, så er du sikker på at du får
helt riktig avstand.
Så brukte jeg en stormlighter til å varme opp bakenden/stammen (den glatte enden) på et drillbor til det var
skikkelig varmt (jeg holdt boret med en tang), og trykket det varme boret gjennom plasten slik at det laget et hull tvers igjennom. Viktig at størrelsen på boret matcher størrelsen på bolten, slik at hullet ikke blir for stort/lite.
Deretter er det bare å skru det hele sammen med bolt, mutter og låseskiver.
På lystoppen på dette karet er det et hulrom med lokk på begge sider, og jeg valgte å sette boltene igjennom veggen der slik at boltene ikke ble synlige, men det er bare å skru det rett opp i taket på lokket også. Da kan det nok lønne seg å kappe av endene på boltene, slik at de ikke stikker opp ovenfor mutterene. Blir nok litt penere da...