Må man fjerne kokosmassen fra kokosnøttskallet?

Jeg lurer på om en bør fjerne kokosmassen fra kokkosskallet før en legger nøtten i akvariet?
Ja, innholdet i nøtten må fjernes før du legger den i akvariet. Del den i to, og skrap det ut...
Inaktiv bruker

0 0
I
-------- ghost
Du må dele nøtta i to og ta ut massen. Hvor på nøtta du skal dele den kommer litt ann på hvor stor nøtta er, og til hva type fisk du skal ha til den, og hvor stor fisk som skal bruke den. Noen har små runde hull, noen større, noen oppe på nøtta, noen nede. Det er også dem som lager et "firkanta" inngangsparti nede langs sanden i karet.

Du nevner ingenting om fiskene du ska ha nøtta til. Jeg har 10 kar med apistogramma og har kokkosnøtt huler i alle. Fleste parten av nøttene mine har jeg runde hull på øvre del, dog tilpasset hullene til str på huene. Hannene trenger ikke inn i hula. Så tilpass hulene i forhold til str på hua. Regner med det er dvergciklider du skal ha hulene til?.....

LOFFA
Kokkosnøtt!
Jeg har tengt at antistrus som skal bruke den!
vannspeil
Jeg har tengt at antistrus som skal bruke den!

okei. om du har tenkt på hule til Ancistrus, vil jeg heller anbefale deg å kjøpe en skiferhule. De selges ofte her for mellom 50 og 100 kr, om du da ikke har muligheter til å lage en selv da.
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Olsen
Reklame for plussmedlemskap