Er det bare å legge ny silikon på kar som lekker?

Fikk meg et akvarie i går, som jeg oppdaget lakk. Det dryppet godt fra to hjørner.

Til akvarie fikk jeg med sump og pumpe, og jeg vil gjerne gi det et forsøk til, dersom det kan være sjanse for å tette det.

Er det bare å kjøpe silikon på en zoo-butikk og legge på? Skal det legges både innvendig og utvendig?

Et siste spørsmål.... Kan jeg ha ødelagt silikonen når jeg vasket karet i varmt vann i dusjen?
Her er et par bilder av karet. Vet ikke om det går an å se at silikonen ser slitt ut...

Håper det er "så enkelt" at jeg bare kan legge på ny silikon!
Jeg har ikke gjort dette selv før, men har hørt at man bør fjerne all gammel silikon med barberblad og rengjøre med aceton? (tror jeg det var) Før ny legges på
Silikonen har nok ikke blitt ødelagt av det varme vannet, den skal tåle det.
Marita Ekdahl
Jeg har ikke gjort dette selv før, men har hørt at man bør fjerne all gammel silikon med barberblad og rengjøre med aceton? (tror jeg det var) Før ny legges på :) Silikonen har nok ikke blitt ødelagt av det varme vannet, den skal tåle det.

Det tror jeg nok du har veldig rett i ja. Det demrer at jeg har lest noe slikt i en eller annen artikkel el tråd...
Takk for påminnelsen

Vurderer ganske sterkt å kvitte meg med det
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap