2 akvarier i et?

Hei

Jeg ser her på noen akvarier at det er delt opp i to kar, altså en glassplate som er siliconert i midetn av karet.

Noen som vet om dette går faktisk ann?
Det går helt greit. Bare kutte til en glassplate som passer og silikonere fast. Veldig mange akvarieforettninger bruker det. Det samme gjør akvarister som driver med små fisk som killi, kampfisk, utstillings guppy osv
Men jeg kan vel ha et apistogrammakar og et corykar? Altså i en110 liter?
Ja burde gå greit det. Jeg hadde før to delte 80 liters akvarier hvor jeg drettet reker og småfisk.
Hvordan småfisk kan man drette da?

Jeg vil nok si at Guppy, NeonTetra og Sebrafisk er "Småfisk"
Diverse levendefødende, killi, betta, danioer osv
På "bettaforumet" ser jeg flere samlere og oppdrettere bruker ett form for plastgitter med hull i. Dette gjør at de deler samme vann og bruker samme filtrering. Enkelt, billig og idiotsikkert. Hvis fiskene ikke tåler synet av hverandre får du slike gitter i hvitt istedenfor gjennomsiktig.

[External Image]
Tunfisk biter
På "bettaforumet" ser jeg flere samlere og oppdrettere bruker ett form for plastgitter med hull i. Dette gjør at de deler samme vann og bruker samme filtrering. Enkelt, billig og idiotsikkert. Hvis fiskene ikke tåler synet av hverandre får du slike gitter i hvitt istedenfor gjennomsiktig. [IMG]http://i13.photobucket.com/albums/a253/siobhanbriers/Fish%202011/Bettas/Raja/GEDC1006.jpg[/IMG]

Vet du hvor man kan få tak i slike?

Edit: Evt. hva det heter på engelsk?
Eneste jeg klarer å finne er på ebay
Her har du ett enda bedre ebaysøk
Takk for tipset og ebay søket,er jo en genial ide hvis man har behov for og skille fisk som går i samme akvarium,men ikke har plass til og flytte dem.
Her er noen bilder av noen av de akvariene jeg hadde som var delt. Beklager skitne glass, hadde akkurat satt de i gang.
Takk for linker, har funnet en nettbutikk i UK som sender til Norge Disse blir geniale å bruke til oppdrett!
Swell UK er nettbutikken jeg fant. Skulle bestille derfra i går, men ved bekreftelse og betaling sto UK som leveringsland. Har kontaktet kundeservice for å få oppklart det. Hadde også litt artig frysetørket fôr
Jeg har bestilt fra Swell UK en gang, men det er lenge siden. Var noe fiskemedisin de hadde der.

Men står det altså kun UK som leveringsmulighet nå?
Søren også, de har faktisk en del fine medisiner der! Jeg kjøpte medisin mot fiskelus der, til noen vf Corydoras jeg hadde. Men har Swell UK ikke utenlandssending lenger, kan jeg jo slette dem fra favorittlista i nettleseren min... :p
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap