Resilikonering

Skal resilikonere akvariet på 180L. Har ikke gjort det før og trenger råd og tips ser ut som det lekker nederst midt på frontrunen og muligens noe i venstre hjørne. Har kjøpt silikon og silikonpistol. Skulle jeg hatt noe mer? Håper på raskt svar da vann lekker... :/
dette vet jeg ikke så mye om men jeg antar du må tømme karret for vann uansett? for du må vel fjerne all silikon som er der nå og vaske så dette ned med aceton for ny silikon vil ikke feste seg på gammel. tror jeg hvert fall.. nå kan jeg fint lite om dette. dette har jeg lest så ikke ta det helt 100% for god fisk..
Som Are alt har svart deg, må du tømme karet og sørge for at det blir helt tørt. Skjær og skrap vekk all silikon i og godt rundt det skadede området, vask godt med aceton og legg på ny silikon. La herde et par døgn før du fyller på vann igjen. Husk at det er svært viktig at underlaget er HELT fettfritt og rent og tørt før du har på ny silikon.

Stephan
Bäst att lägga till här att det ska vara ett speciellt silikon för akvarium, silikon för våtrum innehåller antimikroba ämnen som skadar fisken och framförallt bakteriefloran i filter och grus!
Även om du känner till det så kan andra som har samma problem sakna kunskap om det!
Tilfeldig bekjentskap
© Finn Eigil Sødal
Reklame for plussmedlemskap