Niagarafossen i akvariet

Hei.
Jeg skal en 100 liter med en fake foss i og det er noen spørsmål:

1.Hvor får man kjøpt foss?
2. Liker slamkryper og rød mangrovekrabbe det?
3. Fins det noen som lager lite lyd?

Vet at dette handler om hagedam men måtte bare spørre her siden det var andre innlegg om foss her.
Inaktiv bruker
Du kan lage egen foss.
Styrofoam, og ei pumpe som pumper vann fra akvariet og i fossen. Egentlig ganske enkelt å VELDIG dekorativt å fin lyd. Liker tanken. ^^ Heheh.

Foamen former du som et fjell, og bygger en slange eller rør inn iden sånn at når du slår på pumpen så kommer vannet rennende ned fossen, så kan du dekorere toppen av fossen med noe planter så du ikke ser hullene men bare vannet som kommer rennende. Tror det må være det letteste. Jeg forklarer kanskje litt teit men jeg ser det for meg i hodet og da er det veldig bra.
Det er nok best å lage foss selv. Tror ikke det selges så mange ferdige.
Du trenger en passende pumpe og slange. Fritt fall på vannet lager mer lyd, enn vann som renner langs noe.
Spock har en fin beskrivelse av å lage en slik foss.
En ting du må være oppmerksom på er at vannet fordamper fortere i en foss.
Forresten. Det du skal/vil lage, altså et akvarium med en land del, kalles ofte for et paludarium. Så hvis du søker på Paludarium på nettet. Et bildesøk på google f.eks. så finner du masse bra bilder og forslag.

Her f.eks.
Takk for hjelpen.
Men kan det ikke være en fordel å ha noen å dekke slangene med som bakrunn
Her er det kun fantasien som setter grenser. Som du sikkert ser på bilder, så skjules slanger, elektrisk utstyr osv, med planter, røtter, stein, bakgrunn eller hva du enn ønsker.
Inaktiv bruker
Nå fikk jeg og lyst til å lage sånn ;D heheh. Ser ALT for meg i hode, hadde man bare kunnet overført det til noe så man hadde husket det eller kunnet delt det med noen! ;P
Se på reptilestv.com
Der selger de noen fossefall.
Jeg skal ikke ha slamkryper jeg skal ha skjeggagam eller slange kansje skilpadde hvis det blir lovelig i norge. Men foss skal jeg ha : )
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap