Hjørnelister til glassakvarie

Hei, jeg har laget meg et lite akvarie som jeg vil ha noen hjørnelister på for å skjule silikonfugene. Jeg kan tenke meg enten hvite eller sølvgrå, men jeg har ikke lykkes i å spore opp dette verken i byggvare, flisebutikk, biltema eller Clas. Det nærmeste jeg har kommet er trappenes-lister, men de kommer gjennomhullet for skruer, og det blir ikke så pent.

Noen som har et tips å komme med? Målene på akvariet er ca 25x25x30
jeg var på maxbo i tønsberg. der oppdaget jeg lister i all slags farger og størrelser... sjekk de ut. Maxbo ligger vel litt her og der i norje
S i m e n
jeg var på maxbo i tønsberg. der oppdaget jeg lister i all slags farger og størrelser... sjekk de ut. Maxbo ligger vel litt her og der i norje




Finnes jo en del forskjellige dimmensjoner på hjørne lister i treverk. Fordelen er da at du kan male dem i fargen en selv ønsker
takk for tips, får sjekke ut Maxbo. Trelister er en mulighet, men litt av poenget var at jeg skulle slippe å male dem.. litt latskap ute og går..
Større Maxbo-avdelinger har hjørnelister i hvit plast, mulig de fåes i svart også, og jeg tror jeg så noen i aluminium. Bauhaus har i alle fall stort utvalg av aluminiumslister...

Kanskje beis er tingen hvis du går for tre, klines på i hui og hast med svamp eller fille og tørker på et blunk :o)
Eller du kan kontakte din lokale blikkenslager. De kan lage hjørne profiler i den bredden du vil og kan tilby en rekke farger og matrialer.
Tipset om Maxbo førte fram! Det vil si, det som var Maxbo for vanlige folk i Trondheim, har blitt til Byggeriet, men de hadde hvite hjørnelister i plast som var perfekt for formålet. Takk for alle tips.

Må bare legge med et lite bilde av sneglenes fest på et salatblad i dag.. Mulig det kommer et bilde med ferdig listet akvarie senere.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap