Skyvedører til reol

Jeg har vært på utkikk etter en reol en stund nå, men det er visst litt tørke i bruktmarkedet, så jeg vurderer å bygge en selv istedet (porsa). Jeg kunne tenke meg skyvedører mellom karene, men er usikker på hvordan man løser dette i kombinasjon med helglassakvarier. På et rammekar vil man jo ganske enkelt kunne feste en E-list oppe og nede (på akvarierammen). Men det blir vel ikke så enkelt/pent på et kar av helglass?

Og hvor får man tak i slike dører/lister til en fornuftig pris?
Eg har skyveluker på helglassreoler, og det er ingen problemer med det
Underlisten er silikonert fast til toppen av akvarieglasset.

Reolene mine er levert av Akvariekjellern.
Ikke vanskeligere enn som så, altså. Det enkle er ofte det beste. Jeg så for meg at disse listene var i bredeste laget til det, men da tok jeg tydeligvis feil der. Var dørene/listene levert derfra også? Det burde jo være en smal sak å fikse selv, men jeg har ikke kommet over noen passende E-lister.
Dører og lister ble levert på mål sammen med reolen, ja.

Lister finner du også her.
Takk skal du ha. Vet du hva som er forskjellen på "overdel" og "underdel"? Jeg kan ikke helt forstå at det skulle være nødvendig med noen annen utforming oppe enn nede?

Temmelig stiv pris også, det må jo være mulig å få tak i noen lister i E-profil billigere noen plass. Tenker mer i retning av byggevareforetninger og lignende, men jeg har ikke funnet noe passende enda.
Overdelen har en dypere E enn underdelen, slik at det er mulig å sette luken inn og evt ta den ut igjen.
Tips til materialer til selve dørene? Akryl?
Skyvedørene lages vanligvis av akrylglass ja. Jeg husker jeg sjekket pris på det hos en glassmester en gang, og jeg mener han skulle ha rundt 800 kr for alle skyvedørene til en reol med 3 akvarier.

Det var altså svart akrylglass det var snakk om, populært kalt plexiglass.
Kanskje jeg får høre med glassmester, ja. Må uansett ha dekkglass til karene. Clas Ohlson selger billige plater, men dessverre ikke større enn 300x200mm (69,-). :/

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=164597324
Man kan også bruke vanlig glass og male det f.ex svart.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap