Hjemmelaget co2 anlegg

Tenkte å bruke denne oppskriften: http://www.aquadigital.net/co2apparat.html.
Vil dette ta å føre til store svinginger i vannverdiene om natten når jeg skrur av lyset, eller er det snakk om ganske lite co2 så det går greit? Jeg har sommerfuglciklider i akvarie.
Det kommer ann på hvor stort kar du har, og hvor høy kH du har i vannet.
Somregel blir det så lite Co2 av en hjemmelaget sats og reaktor at det skjeldent er noe vits i å stoppe den på nattestid.
Vil vannverdiene svinge om man lar den så på om natten også? Jeg har også lyst å prøve dette men med såpass surt og bløtt vann som jeg har i 54literen så vet jeg ikke om det er verdt det. Jeg har foreløpig ikke fisk der, men jeg har planer om noe slags "mikrofisk"

Opplegget virket enkelt nok men så er det dette med verdiene og alt det der som gjør at jeg blir usikker
Bare sørg for å ha en kH på 4 eller mer, så går det stort sett greit, men sjekk pH på kvelden før du slår av lyset og med en gang på morgenen før du skal slå på lyset igjen, det burde ikke være noe særlig mer en 0,5 grader endring i pH, men endring er det uavhengig av om du har CO2 anelgg eller ikke. Når du tilsetter bikarbonat vil også pH stige(for deg med bløtt surt vann).

Lær også utregningen for Co2 i i vann i forrhold til kH og pH, detter er også viktig i forrhold til hva slags pH du ønsker å ha i karret.
Jeg bruker 6 dl sats med 2 dl sukker og 1 ts bakegjær i en 63 liter med KH 5. Har en keramisk diffusor. Bytter hver 14 dag. Helt optimalt. Plantene vokser enormt. Ph pendler rundt 7. Står på døgnet rundt. Har en luftestein som kjører litt om natten men det er mest for å sirkulerer litt vann gjennom en haug med kalkstein som holder KH oppe etter vannbytter med bløtt vann. Tilsetter ikke noe "KH+".
Se her:
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap