Må jeg bruke epoxy?

Har tenkt litt på å lage mallehuler av syltetøyglass og lignende, og tenkte da å male dem med akrylmaling. Men det jeg lurer på er da om jeg må legge på epoxy over akrylmalingen? Eller kan jeg bruke dem med kun maling? Vil malingen kunne skade fisk?
Den skader ikke fisk, men den vil trolig løse seg opp da vann er løsemiddelet i vannbaserte malinger. Det blir som å male noe med oljemaling og så legge det i whitesprit.

Jon Olav Bjørndal
Den skader ikke fisk, men den vil trolig løse seg opp da vann er løsemiddelet i vannbaserte malinger. Det blir som å male noe med oljemaling og så legge det i whitesprit.

Vil ikke vannbaserte malinger "sette seg" når de har tørket? Endel av poenget med vannbasert maling er at den er lett å påføre, men at den sitter godt når den har fått tørket.
Hele huset mitt har blitt malt med vannbasert maling, og jeg bor i Bergen. Har enda tilgode å se at malingen "løser seg opp", men det finns jo mange typer vannbasert maling, så om akrylmaling har samme egenskapene er jeg ikke sikker på. Uansett er nok det beste å dekke over med Epoxy da malingsflak i vannet lett kan blir snappet opp av diverse fisk og det er jo ikke akkurat næringsrik, og hva som skjer med den kjemiske sammensetningen når den kommer ned i en fiskemage, her jeg heller ingen anelse om annet enn at det umuligt kan være sunt for fisken.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap