- Hjem
- Forum
- Gjør det selv
- Trenger svar fort. forseglingsmasse
Trenger svar fort. forseglingsmasse
skal lime en bakgrunn i plast (ser ut som fjellvegg)
så har jeg en uåpnet tube med forseglingsmasse, men er usikker på om den kan brukes. det står dette på tuben:
merket er würth.
multiklæber og forseglingsmasse MS 40 klar.
fugemasse for bruk på de fleste underlag:
Bruksområder: auto, metall- og trearbeiding. kan anvendes på overlater av tre, glass, stein, betong, hardplast, gips, metall, isopor osv.
egenskaper: overmalbar, inneholder ikke silikon, isocyanider og løsemidler. kan brukes både innendørs og utendørs. saltvannsbestandig, sopp og mugg-DEMPENDE.
skal kun lime fast øverste del, som ikke er i kontakt med vann. Er dette farlig for fisk?
så har jeg en uåpnet tube med forseglingsmasse, men er usikker på om den kan brukes. det står dette på tuben:
merket er würth.
multiklæber og forseglingsmasse MS 40 klar.
fugemasse for bruk på de fleste underlag:
Bruksområder: auto, metall- og trearbeiding. kan anvendes på overlater av tre, glass, stein, betong, hardplast, gips, metall, isopor osv.
egenskaper: overmalbar, inneholder ikke silikon, isocyanider og løsemidler. kan brukes både innendørs og utendørs. saltvannsbestandig, sopp og mugg-DEMPENDE.
skal kun lime fast øverste del, som ikke er i kontakt med vann. Er dette farlig for fisk?
Postet 01.07.12 kl 15:56
Postet 01.07.12 kl 15:58
Postet 01.07.12 kl 16:23
Postet 01.07.12 kl 16:59
Postet 02.07.12 kl 13:09
Postet 02.07.12 kl 13:16
Postet 02.07.12 kl 13:23
Postet 02.07.12 kl 13:25
Postet 02.07.12 kl 14:07
Postet 02.07.12 kl 14:11
Maja MorlingDet skjønner jeg at jeg ikke burde gjøre, men vil vite hvilke stoffer som er skadelig, og gjerne hva dem gjør :) noen som har linker, eller vet noe om slikt? Det er så lettere å styre unna ting da, når man vet litt om virkningene på stoffer og slikt :)
Det finnes nok ikke noen sånn liste. "Alle" stoffer kan væe skadelige, giftige, dødelige. Det er et spørsmål om mengde. Vanlig kjøkkensalt kan være dødelig - i store nok doser. Å spise salt var en gammel kinesisk selvmordsmetode. Klebemassen du nevner har ikke noe å gjøre i et akvarium. At den er "soppdempende" betyr at den er tilsatt giftstoff, altså et stoff som er giftig i svært små doser. Det sier seg nesten selv at slikt ikke har noe i et akvarium å gjøre. Bruk silikon (uten soppdempende/drepende tilsetning). Den er helt nøytral - når den er gjennomherdet.
Stephan
Postet 02.07.12 kl 14:37
Postet 02.07.12 kl 17:08