Slangekran

Hei!
Jeg leter etter slangekran i plast til 25mm slange men greier ikke og finne noen, er det noen som har noen tips om hvor jeg får kjøpt disse?
Det finnes veldig lite plastkraner på markede som passer til 25mm, eller 1/2" ( 25,4 mm ) som det også heter. Oppdrettsnæringen benytter dette, men de starter som regel på 2".

Mulig du kan bruke/bygge om spylespissen til en hageslange, eller at det også finnes i ferdigproduserte slanger som brukes til å fylle vann i akvariene.

Ellers kan du vel bruke en i rustfritt stål? Dersom du er redd for å skrape opp møbler o.l. kan du vel "polstre " krana med tape?

Tore -
Jeg kjøpte meg både slangevogn, koblinger, krane på Biltema. Men måtte innom rørlegger for å få overgang til krana. Skulle hobbyen være slik, bære bøtter 13 meter, da hadde det nok tatt snart slutt gleden med akvarie for min del.
Jeg har 6 kar som jeg har borret 1 3/4'' hull i så jeg må bruke 1'' slange til avtapping av vann, denne må skøtes med en kran ned til avløp men jeg finner ikke 1'' slangekran.
Ser jeg har "rota" litt i mitt ovenforstående innlegg, selvsagt er 25.4mm 1" og ikke 1/2".

Jeg har også flere 1" slanger der jeg har satt på kran. Jeg fikk en liten kuleventil av rørlegger, så satte han på overganger i begge ender, slik at den 1" slangen smatt innpå og ble festa med slangeklemmer!

- Tore -
Du finner utrolig mye på Biltema. Hvis du søker på vvs utstyr til båt, så er det både en 1" krane http://www.biltema.no/no/Bat/VVS/Niplerbordgjennomforing/Kuleventil-254330/
Det er overganger i alle varianter fra1/2 - 3/4 og toms der å få kjøpt for en rimelig penge.

Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap