Bygge stort akvarie

Jeg bor i en blokk og sliter med å bære/få inn store akvarier. Men er ikke så keen på silikonere et akvarie på stedet selv. Noen som vet noen som kan bygge det hos meg? Altså profesjonelle folk. Vet er dansker som gjør slikt, men det blir drøyt å reise til oslo hehe.. ( ikke akkurat diy-post hehe, men fant ingen annen fane tråden passet bedre i)
Du kan få inn ganske store akvarier selv om det er vanskelig i trapper osv. Bæres de på høykant kan man fint få inn to meter lange akvarier. Det har jeg gjort her hos meg. To stykk 720 liters akvarier. Men det krever litt planlegging og man power
Plussmedlem
Bor i blokk selv. Med smal inngangsdør og trang gang. Null problem for 2 mann å bære inn et 600 liter, bare man tenker litt på forhånd....
Hos meg senket førstemann karet nesten helt ned til gulvet mens nr 2 løftet sin ende opp...
SteinG
Jeg bor i en blokk og sliter med å bære/få inn store akvarier. Men er ikke så keen på silikonere et akvarie på stedet selv. Noen som vet noen som kan bygge det hos meg? Altså profesjonelle folk. Vet er dansker som gjør slikt, men det blir drøyt å reise til oslo hehe.. ( ikke akkurat diy-post hehe, men fant ingen annen fane tråden passet bedre i)



Hva snakker du i str da ??
Om det skal være så stort at du ikke får det inn

Du bor jo i Asker.
Hva er bedre enn å ta en Tlf til Jan Holt i Heggedal.
så vidt meg bekjent så utfører de slikt.

Ring å hør med de i så fall.
720L har jeg bært inn her allerede Det går greit. Men nå snakker vi 3 meter / 2000 L

Spurte webzoo mannen om å få bært inn akvarie her for et år siden, men det var ikke noe han kunne organisere..kanskje jan holt folka som har kommet til har noe mer å bidra med her ja !?

Alternativet er å bygge på stedet, men i slik størrelse må det til proffe folk til, 2000 liter sildrende nedover i etasjene er ingen fristende tanke hehe.. så bare lurte om noen visste om noen for oslo-området som er proffe byggere.



Blokka er 20m fra veien, så det går ann å få en kranbil til å løfte karret inn på yttergangen. Men så kommer problemet, få tredd det gjennom dører og gang..

Så ser ut som det må bygges på stedet. Har sendt epost til webzoo/jan holt. Andre forslag til byggere?
Jeg kunne kanskje ha kommet med ett navn til.
Men jeg synes de har en alt for slett holdning til sine kunder, så jeg velger å si nei.

Man skal være trygg på servicen i karets levetid også.
Ja, håper JanHolt kan gjøre det.

Ser litt ulike tykkelser på glass brukt ved ca 300x70x70. Alt fra 15 til 25... Kan det bygges på stedet er jo ikke vekten noe problem. Sikkerhet er viktig. Men prisen eskalerer ved tykke glass da. Så kanskje 18, og 22 bunnglass..?
SteinG
Ja, håper JanHolt kan gjøre det. Ser litt ulike tykkelser på glass brukt ved ca 300x70x70. Alt fra 15 til 25... Kan det bygges på stedet er jo ikke vekten noe problem. Sikkerhet er viktig. Men prisen eskalerer ved tykke glass da. Så kanskje 18, og 22 bunnglass..?


300x70x70 blir just under 1500 L, inte 2000, men det är ju definitivt ett stort akvarie!
Det går åt 300x82x82 før att hamna på 2000 L.
Daniel Angerd
[QUOTE=SteinG]Ja, håper JanHolt kan gjøre det. Ser litt ulike tykkelser på glass brukt ved ca 300x70x70. Alt fra 15 til 25... Kan det bygges på stedet er jo ikke vekten noe problem. Sikkerhet er viktig. Men prisen eskalerer ved tykke glass da. Så kanskje 18, og 22 bunnglass..?


300x70x70 blir just under 1500 L, inte 2000, men det är ju definitivt ett stort akvarie!
Det går åt 300x82x82 før att hamna på 2000 L.
Det blir coolt, hoppas få se bilder på det när det är färdigt!
Daniel Angerd
Det blir coolt, hoppas få se bilder på det när det är färdigt!


Gjerne underveis også *S*
HER kan du følge med videre på 1500 liter rovfisk planen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap