Kostnadsoverslag

Hei, har aldri laget et akvarie selv men med litt hjelp av onkel så burde dette kune gå. Bor i en knøttliten leilighet å kunne tenkt med å lage et kubeakvarium på 40x40x40

Hvor får jeg tar i glass og hvor mye vil dette ca koste?

MVH
Sverre
Ring en lokal glassmester.
Har tidligere vært en kar som har solgt kar på mål, enten ferdig sammensatt eller bare glasset ferdig kappet. Fant ikke anonnsen hans nå.

Til et slikt kar tror jeg 5-6mm tykkelse på glasset er å foretrekke.
Plussmedlem
Hvis du skal kjøpe glasset, så ligger 4mm på ca 1000.- pr kvadrat. Så kan du jo regne litt selv....
Tips jeg har lest her på siden tidligere, går på at det sjelden eller aldri er lønnsomt å lage små akvarier selv. Det blir for dyrt, rett og slett. Det er mye billigere å kjøpe ferdigproduserte små akvarier. Først når man kommer opp i mange hundre liter og større, så kan det lønne seg å bygge selv og kjøpe glass.

Det lar seg sikkert gjøre å finne igjen noen sånne tråder her om du søker litt.
Mona har nok rett, små kar er ofte masseproduserte i store kvanta som presser prisen ned.
Kuber er jo veldig in om dagen, og utvalget har etterhvert blitt veldig stort ! Jeg har faktisk mer problem med å finne en kvalitetstank i "vanlige" mål...
Det finnes utgaver i alle slags prisklasser, og jeg tror også Mona har rett i at det blir like billig å kjøpe. I tillegg er man mer sikker på å få et resultat som blir tilfredsstillende rent estetisk.

Trenger du litt inspiasjon til innredning og slikt, så ta en titt på kubene til The Green Machine : http://www.youtube.com/watch?v=kYoJsL8do0E
Plussmedlem
For å si det sånn....
Jeg har glass stående og jeg har en glassmesterkompis 1 sms og 2 øl unna.... Likevel ville jeg nok aldri laget et slikt kar selv, det vil både være billigere og lettere å kjøpe komplett.
Men snakker vi kar på veldig spesielle mål, så kan man begynne å tenke på å lage selv. Da lønner det seg...
er det disse målene du er låst fast på
eller kunne du feks hatt 50 cm x30 cm i bunnen.


Det finnes jo mange alternativer
Wromak har noen helglass på 60L ca for 300 kroner.

ellers så har du jo komplett akvarium bare sånn om du ikke var helt fastlåst på bunnmålene
Lido som gir nesten dobbelt så mye vann som det du tenkte å bygge
Tilfeldig bekjentskap
© Endre Sollid
Reklame for plussmedlemskap