- Hjem
- Forum
- Gjør det selv
- Bygge materiale til akvarie.
Bygge materiale til akvarie.
Hei lurer på om noen kan fortelle meg om fordeler og ulemper med og bygge akvarie til aquascaping i akryl eller glass. hva er best?
er blitt veldig sugen på og bygge min ege lille tank til og begynne med og har jo sett litt på denne serien Tanked, hvor dem bygger akvarier og tanker med akryl plater. det virker jo ganske slitesterkt og morro med tanke på utforming og greier.
Og noen som vet hvor jeg får tak i delene først og fremst?
Petter.
er blitt veldig sugen på og bygge min ege lille tank til og begynne med og har jo sett litt på denne serien Tanked, hvor dem bygger akvarier og tanker med akryl plater. det virker jo ganske slitesterkt og morro med tanke på utforming og greier.
Og noen som vet hvor jeg får tak i delene først og fremst?
Petter.
Postet 10.12.12 kl 23:21
Postet 11.12.12 kl 00:05
Postet 11.12.12 kl 01:25
Hvis greia er pris, så vil det være billigere å kjøpe ferdig. Hvis greia er gleden av å lage selv, så er det jo noe annet... Men jeg for min del hadde kjøpt ferdig.
Hadde valgt glass. Du kann alltids få en glassmester til å skjære, men det koster. 1000.- pr kvadrat for 4mm glass... Og det er viktig at du måler riktig.
Masse tråder og artikler om å lage kar selv, se under "lenker" eller bruk "søk"funksjonen
Hadde valgt glass. Du kann alltids få en glassmester til å skjære, men det koster. 1000.- pr kvadrat for 4mm glass... Og det er viktig at du måler riktig.
Masse tråder og artikler om å lage kar selv, se under "lenker" eller bruk "søk"funksjonen
Postet 11.12.12 kl 01:37
men glass er så dyrt. i alle fall til en liten hobby idè. leste et sted her inne at en kvm glass plate koster ca 1000 kr. det er litt vel stift for min lommebok.
kunne også tenke meg og bygge akvariebakgrunner men har ikke peil på materiale som trengs. så leter meg febrilsk gjennom nettet. men det jeg vet er at i Norge er alt dette DYRT.
kunne også tenke meg og bygge akvariebakgrunner men har ikke peil på materiale som trengs. så leter meg febrilsk gjennom nettet. men det jeg vet er at i Norge er alt dette DYRT.
Postet 11.12.12 kl 20:24
miloHvis greia er pris, så vil det være billigere å kjøpe ferdig. Hvis greia er gleden av å lage selv, så er det jo noe annet... Men jeg for min del hadde kjøpt ferdig. Hadde valgt glass. Du kann alltids få en glassmester til å skjære, men det koster. 1000.- pr kvadrat for 4mm glass... Og det er viktig at du måler riktig. Masse tråder og artikler om å lage kar selv, se under "lenker" eller bruk "søk"funksjonen
vel. gleden ville jo være og bygge alt selv fra scratch. men får vel kjøpe en billig tank et sted.
noen som vet hvor man finner planter og gjord og sånn?
virker ikke som butikkene jeg ser i har så mye plante utvalg akkurat..
Postet 11.12.12 kl 20:27
Postet 11.12.12 kl 22:17