Kokosnøtt huler!

i dag prøvde lage kokosnøtt huler,men gikk ikke bra.De er så hardt skall.prøvde sage ,men enneste fikk at saga seg selv i finger!Nå siter jeg med blødig finger og lurer på noen tips.hvordan skal jeg sage den!!!!hvis jeg skal legge den i vann blir ikke kokos mykere i skal!!! hjelp!!!!!!!!!!
Slå på midten av kokosnøtta med baksiden av en forskjærskniv, "kakk" mens du vrir nøtta rundt. Da deler den seg i to ganske raskt Jeg har brukt øks til å kakke også, men da har du litt mindre kontroll. Mye enklere å knekke nøtta enn å skjære den i to.
skal prøve det!Håper skal gå bedre!!
Ellers kjøpte jeg mine ferdig på Tam Alna. Husker ikke prisen,men noen tiere for tre stk.
Noen får det til å høres enkelt ut Men må du ta av alle trådene utenpå eller skal de sitte som naturlig? Vil de holde seg? Vurdert å lage sjøl ja, men ikke tatt mot til meg ennå.
Tror ancistrusen gnager av busten etterhvert. Da jeg hadde av disse hulene forsvant de iallefall temmelig fort.
Jeg var så heldig å ha en multikutter i huset. Er et must, men om du ikke starter storproduksjon av kokkoshuler blir det en dyr nøtt
Multikutteren ga meg muligheten til å bestemme størelsen på hula selv. Syns noen nøtter er veldig små og ønsker å kutte lengre ned for å få en større hule.
Busta rundt valgte jeg å beholde på. Den gnages av med iver og glede.
Hvis du skal bruke de som slike huler til fisk som passer yngel osv så tror jeg ikke mitt forslag fungerer, men selv kjøpte jeg kokosnøtter på rema 1000/europris. Der selger de kokosnøtter med tre stooore hull, fylt med fuglemat. Jeg tok ut fuglematen, vasket og skrubbet osv til de var fri for talg inni - og vips, ferdig uthulede kokosnøtter. Men jeg brukte mine bare til "pynt" da
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap