Gjøco dekk 90 i akvarium

Hei,

Noen som vet om Gjøco dekk 90 kan brukes i akvarium?

Jeg har laget en kai til noen skilpadder av tre, og trenger noe jeg kan male den med for at den skal holde seg i vannet. Da vi lagde akvariet bygde vi det av tre, dekket med glassfiber og malte over med topcoat. Jeg tenkte vi kunne bruke topcoat på trebrygga og, men nå sier noen at dette ikke fester seg på tre...

Det vi har tilgjengelig da i nærheten er denne Gjøco dekk 90. Har lest både sikkerhetsdatabladet og teknisk datablad, men det står ingenting om drikkevann eller akvarium - verken ja eller nei.

Noen som vet om det går an å bruke det? Evt. om det går an å bruke topcoat på treverk?
Evt. om det er noe annet som kan brukes på treverk?
PVC (hard plast) fungerer greit i akvariet.
PVC? Da må jeg vel ha bygget hele greia i PVC? Jeg har jo allerede bygget den i tre og trenger noe å male over den med... PVC finnes vel ikke i malingsfom som stivner utenpå tre..?
He he nei jeg tenkte hvis du bygget den i det. Men du kan kanskje grunne det med noe som top coaten vil sitte på.
Vet du hva man evt kunne grunne treverket med som topcoateb vil sitte på?

Hva hvis jeg bestemmer meg for å prøve denne poxydekk som folk snakker om (antar det er denne?), hvordan fungerer det egentlig?
Kan det smøres direkte på treverk? Er det blankt, slik at man bare får et gjennomsiktig lag på treverket, men at trefargen altså fortsatt synes? Hvis den er blank, kan man male treverket med hvilken som helst slags maling først (uten å tenke på gift og slitestyrke), og så "forsegle" med poxydekk?
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap