Resilikonering og bobler

Har nå fylt opp 20 cm med vann i karet som har stått over natten. Karet har tørket i 3 dager etter resilikonering.
Men nå ser jeg at det er luftbobler over alt der hvor vannet er. Altså de henger fast på glasset, de går ikke opp. Er dette et tegn på at akvariet ikke er tett?
Var vanner veldig kalt når du hadde det oppi og nå har det blitt varmet opp til romtemperatur? Da vil det dannes Oksygen bobler på vegger og kanter.

Regner med at du ikke finner fukt under akvariet?
Åååh,takk for svar :)
Nei, det er ingen fukt under akvariet, "bank i bordet". Men har nå sett 2 ganger at det har kommet opp 1 liten boble. Vet ikke om det var fra siliconen.
Akvariet har stått med vann i i 12 timer ++.
Men nå ga du meg ihvertfall håp

Har lurt på å fylle opp med mer vann, er jammen usikker på hele greia.
Og ja, vannet var kaldt. Fylte med hageslangen. Men det er jo lenge siden nå.
Temp. har gått oppover fra 20 grader i dag tidlig, nå er den 29. Temperaturen i huset , altså. Vannet er lunkent og rom temperert, vil jeg tro nå.
Håper det Takk for info, over metting var interessant lesing.

Litt off topic : Men hvis nitrogen er et problem for fiskens levetid og en vil unngå dette, hva med de som har store akvarium. Må en ha masse bøtter med luftet vann og fylle en og en? Skjønner ikke helt hvordan de med 5,6,700 l ++ tar vannbytter med luftet vann.

Akvariet som jeg prøver få til nå er på ca 275. Blir jo en del bøtter som en må plassere rundt på gulvet til lufting.
Noen har tanker på flere hundre liter som de mellomlagrer vann i.

Jeg har ikke plass til det, så når jeg bytter vann på 840-literen så fyller jeg på i etapper om vinteren. Om sommeren er det mindre fare for overmetting, så da pauser jeg stort sett påfyllingen kun hvis jeg ser at bobler begynner å danne seg.

Problemet blir verre hvis man har spesielt varmt vann i akvariet (f.eks. discus-akvarium). Det har ikke jeg.

Og overmetting blir selvsagt også et mindre problem hvis man bytter 20 % hver uke, enn om man bytter 40 % hver 14. dag.

Så discus-eiere som gjerne bytter masse vann av gangen, hele tida, og som i tillegg skal varme vannet opp til ekstra høy temperatur, sliter naturlig nok en god del mer med overmetting enn de fleste andre.
Ok. Takk for et utfyllende svar Da har jeg lært noe i dag og.
Da blir det nok en super tank i fremtiden en gang.
Tilfeldig bekjentskap
© Karen Hansen
Reklame for plussmedlemskap