Tec-7 til å lime sammen småkar/filter av plexi?

Lurer på om det er noen som har forsøkt å bruke tec-7 på akryl/plexi som man ville brukt silikon på glass?
Har lest om folk som har gjort det med hell og andre hvor ting har falt fra hverandre etter kort tid. Mulig det har blitt brukt feil hos de sistnevnte, men ikke noe jeg ville gamblet på. Jeg ville heller brukt et par kroner ekstra og kjøpt skikkelig lim som er ment for å brukes i akvarier.
Og hvilken lim er det? Silikon kan ikke brukes. Det vet jeg. Ser de selger Weld-on 4 på e-bay og amazon.com, men de sender ikke til Norge. Har skrevet til dem om de kan gjøre et unntak, men ikke fått svar enda. Finnes det noen skikkelig lim å få tak i her i Norge?
Jeg har brukt diklormetan. Det smelter sammen akrylen til et svært sterkt feste. Men er viktig at sidene som limes er helt rette og glatte, og at de har kontakt over hele flaten, ellers smeltes det ikke sammen skikkelig.
Produktet kan du få bestilt fra Sem & Stenersen.
Ellers så har du det vanlige akvariesilikon som selges i akvarium butikker, dette er bedre og sterkere enn Tec-7. Jeg har selv pratet med importøren av tec-7 i Norge, de anbefalte at jeg brukte akvariesilikon.
"Tangit PVC-U" er limet du trenger, men flatene må være rene.
Selges i norge via henkel.no
Jan Gundersen
Ellers så har du det vanlige akvariesilikon som selges i akvarium butikker, dette er bedre og sterkere enn Tec-7. Jeg har selv pratet med importøren av tec-7 i Norge, de anbefalte at jeg brukte akvariesilikon.

Silikon på acryl? Er du sikker på dette? Etter min kjennskap og erfaring hefter silikon svært dårlig på acryl. På glass er det supert, men svært skummelt på acryl. Men jeg har kanskje gjort det feil?

Viktig å være sikker, ellers blir det vått gulv.
Anders Høglund
[QUOTE=Jan Gundersen]Ellers så har du det vanlige akvariesilikon som selges i akvarium butikker, dette er bedre og sterkere enn Tec-7. Jeg har selv pratet med importøren av tec-7 i Norge, de anbefalte at jeg brukte akvariesilikon.

Silikon på acryl? Er du sikker på dette? Etter min kjennskap og erfaring hefter silikon svært dårlig på acryl. På glass er det supert, men svært skummelt på acryl. Men jeg har kanskje gjort det feil?

Viktig å være sikker, ellers blir det vått gulv.

Leste vist ikke spm. godt nok.
Kai Hansen
"Tangit PVC-U" er limet du trenger, men flatene må være rene. Selges i norge via henkel.no

Flott, hvordan påfører man denne? Pensel? Lim er bra om det virker og ikke forgifter fisken. Jeg planlegger å ha viltfanget diskus etterhvert, så vil heslt ikke gjøre noe galt.
Anders Høglund
Jeg har brukt diklormetan. Det smelter sammen akrylen til et svært sterkt feste. Men er viktig at sidene som limes er helt rette og glatte, og at de har kontakt over hele flaten, ellers smeltes det ikke sammen skikkelig. Produktet kan du få bestilt fra Sem & Stenersen.

Ser at diklormetan selges i forskjellige kvaliteter, til veldig forskjellig pris. Vet du noe om dette?
AkvarieAre
[QUOTE=Kai Hansen]"Tangit PVC-U" er limet du trenger, men flatene må være rene. Selges i norge via henkel.no

Flott, hvordan påfører man denne? Pensel? Lim er bra om det virker og ikke forgifter fisken. Jeg planlegger å ha viltfanget diskus etterhvert, så vil heslt ikke gjøre noe galt.

Påføres ene flaten rett fra tuben og press lett sammen. De har også en renseveske og bruker man disse sammen så tror ikke jeg at dette vil gå opp i limsjøten.
Jeg har brukt dette mye b. a. under reperasjon av sandfiltre som har vert dårlig limt fra produsenten. Har kappet de opp og limt de igjen med dette limet.

Uansett hva du gjør så må du ha noe som "smelter" flatene sammen og det gjør tangit.
Blir også brukt i oljeindustrien for liming av trykkbestandig PVC.
Sjekk med "korallen.no".
mener de selgte dette.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap