Ferskvanns sump

hei,

finnes det noen tegninger/bilder på noen bra (fv) sumper der ute ? Jeg har funnet en del, men usikker på hva eller hvor mye som må gjøres for å lage en bra sump

Noen andre her som har en fv sump de er fornøyd med og som fungerer bra ?
Søk opp uarujoey sine diy videoer på youtube. Der er det mye som ser bra ut, både sump, overflow m.m.

Er på jobben, og youtube slipper ikke gjennom filteret ellers skulle jeg linket for deg
Hei Aero.

Har du tenkt noe videre på fv sump? Hva har du funnet ut?

Jeg har tenkt en del på det selv, og laget noen tegninger. Jeg har kanskje gått litt langt når det kommer til materialer brukt, så den blir ikke akkurat billig, men heller ikke alt for dyr. Den er i midletid basert på en del andre diy sumper jeg har sett andre bruke, og tegnet i sketch up med presise mål.

Har kjøpt pumpe og en del blåfiltermateriale + kaldnes k3 moving bed filtermedie, men så stoppet det opp litt.

Du kan se tråden jeg lagde for en stund siden [URL=http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1017&thread_id=74762&message_id=640591#640591 Der er det tegninger av sumpen.]Mulig diy sump[/URL] der ligger tegningene til sumpen

Ser mens jeg skriver at denne tråden er en noen uker gammel. Har du bygd noe i mellomtiden?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap