Herder tec7 under vann?

Hei, jeg skal lime røtter til en glassplate som jeg skal bruke som bakgrunn i et 300l akvarie. Tenkte å bruke tec7.

Kan jeg lime røttene og la det tørke i noen få timer og så la det herde resten av tiden i akvariet, eller stopper herdingen da?
Risikerer jeg da, at noen stoffer lekker ut i akvariet?
Og er trans7 det samme som tec7?

Hilsen utålmodig aquascaper.
Var tidligere en stor fan av Tec 7. og har benyttet dette bl. annet for å lime duk i hagedam. Dette har da også holdt tett i mange år.

Men - det er et men. Jeg kom over en reklamefilm fra Sverige om liming i store akvarier på flere 10 talls 1000 liter. Siden jeg har solgt dette produktet i mange år, tok jeg kontakt med den Norske importøren for å sjekke litt rundt dette. Jeg fikk da til svar at de var forbauset over at denne filmen ikke var trukket tilbake. Jeg fikk aldrig noen god forklaring, men forstod såpass at Tec 7. ikke lengere ble anbefalt til akvarium.

- Tore -
Plussmedlem
Det er forskjell på å bruke Tec7 til akvarium og bruke det i et akvarium.
Lime selve akvariet sammen med Tec7 er ikke anbefalt. Kun til mindre reparasjoner.

Tec7 er miljøvennlig og skader ikke fisken når det er herdet.
Q. Is it safe to use around in fish ponds and aquariums?
A. Yes, because Tec7 does not contain any solvents, it can be used in fish ponds and aquariums, however, please keep fish away from Tec7 while it is curing.

Takk for svar. Da får jeg smøre meg med tolmodighet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap